تکمیل آزمایشات پهپاد اینترنتی در پرتغال

 شرکت Quarkson طرح‌هایی برای استفاده از پهپادهای خورشیدی در دست دارد که این پهپادها در هر بار، برای هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها در هوا می‌مانند و در ارتفاع 22 هزار متری پرواز خواهند کرد.

پهپاد آزمایشی، مجهز به تجهیزات مخابره وای‌فا‌ی است که این تجهیزات قادر به ارائه دسترسی به اینترنت برای کاربران محلی زمینی با استفاده از آنتن‌های برچسبی هستند که سیگنال‌ها را دریافت ‌می‌کنند.

پهپادی که آزمایش شد، نسخه کوچکی از پهپادهای طراحی‌شده با طول بال پنج متر است. این پهپاد تا ارتفاع 100 متری پرواز کرد و با موفقیت سیگنالی را به زمین بازآرایش کرد.

مقامات شرکت پرتغالی اعلام کرده‌اند که یکی از پهپادهای بزرگ‌تر به نام SkyOrbiter LA25 با طول بال 22 متر پیش‌تر ساخته شده‌ است.

چنین پهپادهایی طوری طراحی می‌شوند که با استفاده از سیستم مدیریت انرژی، خلبان خودکار، نرم‌افزار کنترل زمینی و ارتباطات با طیف طولانی که با فرکانس‌های مختلف کار می‌کنند، خودکار می‌شوند.

به گزارش ایسنا،محققان در حال تولید نمونه‌های اولیه با سرعت تولید یک پهپاد در هر دو ماه است، این در حالی است که ساخت پهپاد SkyOrbiter LA25 یک سال زمان برد. می‌توان با سرمایه‌گذاری درست و تولید انبوه، ظرف چهار تا شش ماه این پهپادها را تجاری‌سازی کرد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا