اپل اپلیکیشن های ایرانی را از اپ استور حذف می کند

به گزارش تک شات،پیش از این، اپل در ماه سپتامبر 2016 اپ استور را به روی کاربران ایرانی باز کرده بود و به نظر می رسید که به تدریج بعضی محدودیت هایی که علیه ایران وضع کرده را لغو خواهد کرد. به گفته سایت خبری Techrasa، اپلیکیشن بزرگترین شرکت خدماتی آنلاین ایران، دیجی کالا، که میلیون ها کاربر دارد چند روزی است که از اپ استور حذف شده است.

در حالیکه اپ استور رسما در ایران در دسترس کاربران نیست، اما بسیاری از کمپانی ها اپلیکیشن های خود را با ذکر منشا خارجی بر روی اپ استور قرار داده اند.دیجی کالا از سیستم پرداخت شاپرک استفاده می کند که با سیستم های پرداخت بین المللی مرتبط نیست و بنابراین با شرایط و ضوابط مورد قبول اپل منافات پیدا می کند. بعلاوه بسیاری از بانک های ایرانی نیز از اپلیکیشن هایی بر روی پلتفرم iOS برخوردارند که بر روی موبایل مشتریان نصب شده اند.
بر اساس آمار، حدود 40 میلیون ایرانی از اسمارت فون استفاده می کنند که 6 میلیون آنها آیفون هستند. ایران کشوری با 82 میلیون نفر جمعیت و با میانگین سنی زیر 30 سال است. گفته می شود هر ماه حدود صد هزار گوشی آیفون وارد ایران می شود که قطعا بازار بزرگی را برای خدمات پس از فروش و لوازم جانبی ایجاد می کند. به معنای دیگر اگر اپل می توانست در بازار ایران حضور داشته باشد، قطعا سود سرشاری نصیبش می شد.

در هر حال با توجه تحریم هایی که هنوز در مورد ایران اجرایی است، حضور شرکت های خارجی در ایران هنوز هم با محدودیت هایی روبرو است. به گزارش Techrasa، اپل بیانیه زیر را خطاب به استارتاپ های ایرانی که تلاش می کنند اپلیکیشن های خود را در اپ استور آپلود کنند صادر کرده است:

متاسفانه، اپ استور در کشور ایران در دسترس نیست. بعلاوه، اپلیکیشن هایی که نقل و انتقالات مالی را برای کسب و کارهای داخل ایران میسر می کنند با قوانین تحریم های مالی ایران مغایرت دارند. به همین دلیل، در حال حاضر امکان پذیرش اپلیکیشن های شما را نداریم. توصیه می کنیم پس از ایجاد تغییرات در قوانین موجود، مجددا برای ارایه و آپلود اپلیکیشن خود اقدام کنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا