گجتی که باید در همه خانه‌های امروزی باشد

به گزارش ماهنامه شبکه،این روزها اهمیت محافظ‌های برق بر کسی پوشیده نیست و از "بد نیست داشته باشید" به "لازم است داشته باشید" تغییر پیدا کرده است. اما این محافظ‌ها یک مشکل بزرگ دارند. معمولا خیلی بزرگ؛ حجیم با کابل‌های بلند هستند. شاید بتوان آن‌ها را به نوعی در اتاق خواب و اتاق نشیمن با مبلمان پنهان کرد اما چنین چیزی برای آشپزخانه یا حمام به‌ هیچ‌عنوان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.وسایل الکتریکی که در آشپزخانه و حمام دیده می‌شوند اعم از سشوار؛ کتری برقی یا مایکروویو هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

محافظت از آن‌ها‌ امری ضروری است. به‌همین دلیل؛ شرکت "بِلکین" (Belkin) یک محافظ برق کوچک‌تر که فضای کمتری هم اشغال می‌کند معرفی کرده است.

از نظر تعداد پریز برقی که در اختیار می‌گذارد نصف مدل‌هایی است که در بازار وجود دارد اما خبری از سیم‌ کلفت و حجیم نیست. علاوه بر این؛ محصول تازه بلکین شامل چند ویژگی جالب هم هست که در بقیه دیده نمی‌شود.

اول این‌که پیچ کردن آن کار راحتی است. اگر علاقه داشته باشید می‌توانید قاب پریز برق روی دیوار را باز کنید و این محافظ را مستقیما روی دیوار پیچ کنید. اگر هم نه؛ خیلی راحت کابل آن را به پریز برق فعلی بزنید. اما پیچ کردن روی دیوار باعث می‌شود ثبات و استحکام بیشتری داشته باشد.

دومین ویژگی این محافظ که خیلی هم جالب است، برخورداری از دو پورت USB با ولتاژ 2.4 است. یعنی برای شارژ گجت لازم نیست حتما از دو شاخه برای وصل کردن به پریز برق استفاده کنید بلکه کافی است کابل را مستقیما به پورت USB بزنید تا شارژ شود. این نوع کاربرد در جایی مانند آشپزخانه که هاب مرکزی خانه به حساب می‌آید فواید زیادی دارد. با داشتن چند کابل شارژ و وصل کردن آن‌ها به بلکین خیال‌تان راحت می‌شود.

اگر تعداد افراد ساکن خانه بیشتر هستند، ناچارا باید از یک هاب USB مولتی پورت استفاده کنید چون روی این محافظ تنها دو پورت درنظر گرفته شده است.

اگر تا به‌حال به‌خاطر بزرگ بودن محافظ از خرید آن‌‌ها خودداری می‌کردید با چنین محصولی مشکل شما حل می‌شود و دیگر بهانه‌ای برای عدم خرید آن ندارید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا