ساخت پلی متفاوت با استفاده از ناوهای جنگی بازنشسته

به گزارش  مهر، بر اساس طرحی که از مدتها پیش در آمریکا مطرح شده قرار است ناوهای جنگی برجای مانده از جنگ ویتنام که اکنون در سواحل آمریکا پهلو گرفته اند و مدتهاست از آنها استفاده نمی شود به عنوان پل مورد استفاده قرار گیرند.

کارشناسانی که این ایده را مطرح کرده اند معتقدند با عملیاتی شدن این پروژه چند هدف به طور همزمان محقق می شود: استفاده از ناوهای نظامی بازنشسته که اکنون هیچ استفاده مشخصی از آنها نمی شود و در عین حال احداث سازه ای متفاوت که در دل خود خاطرات ناگفته زیادی از جنگی فرسایشی دارد.

البته با نگاهی در متون قدیمی به این واقعیت می رسیم که استفاده از کشتی و قایق برای ساخت پل تاریخچه ای کهن دارد. بدون شک روشن ترین مثال در این زمینه به فرمان صادر شده توسط خشایارشاه از پادشاهان کهن ایران بازمی گردد. وی دستور ساخت پلی از این دست را صادر کرده بود تا ارتباط آسیا و اروپا برقرار شود.

در عصر حاضر نیز نمونه هایی از این نوع پل ها دیده شده است که پل ساخته شده بر مبنای کشتی ها و قایق ها بر روی رودخانه می سی سی پی در اوایل قرن بیستم از مهمترین آنهاست.

در صورت نهایی شدن ایده ساخت پل مورد نظر در آمریکا که در حد فاصل Bremerton و Port Orchard احداث خواهد شد، مسیر ۱۲ کیلومتری این دو نقطه که در حال حاضر به وسیله قایق های کوچک به هم متصل می شوند از روی پلی متفاوت طی خواهد شد.

 

 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا