کشف قربانگاه انسانی 1600 ساله در کره جنوبی

باستان شناسان بنیاد تحقیقات میراث فرهنگی سیلا (Foundation of Silla Cultural Heritage Research) با توجه به پژوهش ها و بررسی هایی که در آرامگاهی در Gyeogju پایتخت سلسله سیلا (Silla Dynasty) از سال 57 پیش از میلاد تا سال 935 میلادی ، در کره جنوبی ، انجام داده اند، معتقدند ممکن است مرد جوانی در این محل قربانی شده و سپس در آرامگاه زنی جوان به خاک سپرده شده باشد .

قابل توجه است که قدمت این آرامگاه به اواخر سده پنجم یا اوایل قرن ششم میلادی باز می گردد و به نظر می رسد برای زنی  جوان ساخته شده که گوشواره های طلا در گوش داشته است .

باستان شناسان گزارش کرده اند که بقایای مرد جوان در لایه رویی جسد زن پیدا شده است در حالی که سرهای آنها در مجاور یکدیگر بودند .

کیم کاون ایل (Kim Kwon-il) از بنیاد تحقیقات میراث فرهنگی سیلا در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد : این مساله غیر معمول بوده چرا که انسان های قربانی شده در اتاق اصلی مشابه آرامگاه ها در کنار پاهای مرده قرار داده می شوند .

لازم به ذکر است که در اتاق دیگر این آرامگاه یک شمشیر، یک افسار و مقادیری  سفال پیدا شده است که تصور می شود به این زن نجیب زاده تعلق داشته باشد.

کیم کاون ایل در ادامه می گوید : این نخستین نمونه نیست که مردی قربانی شده و در آرامگاه یک زن به خاک سپرده شده باشد . با این حال مرد قربانی شده را اغلب در اتاقی که مصنوعات و تجهزات فرد قرار گرفته به عنوان نگهبان دفن می کردند .

برخی از پژوهشگران ، تفسیری متفاوت در رابطه با قرار گیری جسد مرد قربانی شده ارائه می دهند . آن ها معتقد هستند که بقایای مرد قربانی شده در قاب های چوبی بالای بدن زن قرار داده شده بود . با گذشت زمان این قاب چوبی پوسیده و متلاشی شده است . برخی دیگر از محققان نیز نظریه های متفاوت دیگری ارائه کردند که بر اساس آن احتمالا این دو فرد مدفون در این مقبره با یکدیگر دارای قرابت و خویشاوندی بودند .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا