چشم بیگانه در دل آسمانخراش مدور جدید هلند

به گزارش مهر، درحالی که آسیاب های بادی در سراسر جهان به تدریج به فراموشی سپرده شده و یکی پس از دیگری تخریب می شوند گروهی از طراحان خوش ذوق در هلند طرح اولیه آسیاب بادی غول پیکری را ارایه کرده اند که با نصب در شهر روتردام این کشور محلی مناسب برای زندگی شماری از افراد خواهد بود.

این آسیاب بادی بزرگ در واقع انبوهی از آپارتمانهای فوق مدرن را در دل خود جای می دهد که در تلفیق با اتاق های مجلل و پیشرفته یک هتل پدیدآورنده یکی از به روزترین سازه های مسکونی جهان خواهد بود.

کل این آسیاب بادی در نگاه نخست همچون چشم یک موجود بیگانه یا فرازمینی است که این نکته بر جذابیت هرچه بیشتر آن می افزاید.

در مرکز این آسمانخراش مدور سیستم فوق مدرن ژنراتور مرکزی قرار دارد که برق مورد نیاز ساکنان آن را از جریان باد تولید و تأمین می کند.

برخلاف سایر سیستم های مشابه تولید برق از توربین های بادی، در این سازه پیشرفته خبری از بخش های متحرک نخواهد بود. در عوض در این مدل خاص جریان باد ذرات باردار را تحت فشار قرار داده تا با قرار گرفتن در مسیر معین به تولید برق منجر شوند.

دو سال پیش این فناوری پیشرفته در قالب یک طرح کوچک در دانشگاه صنعتی دلف هلند عملیاتی شد و حالا به نظر می رسد همه چیز برای ساخت مدل اصلی آماده است.

کل این سازه متشکل از دو رینگ یا حلقه است. حلقه داخلی دربرگیرنده آپارتمانها، رستورانها و یک هتل است و حلقه خارجی در نقش یک ترن هوایی اطلاعاتی عمل می کند که گردشگران با حضور در آن نه تنها از چشم انداز دیدنی بالای آن بخش های وسیعی از مناطق اطراف را مشاهده می کنند، بلکه از تلاشهای هلند برای کنترل جریان های آبی که سراسر این کشور را احاطه کرده آگاه می شوند.

از دیگر نکات جالب توجه این آسمانخراش مدور می توان به سیستم بازیافت آب، تأسیسات کوچک تبدیل فاضلاب به سوخت زیستی و صفحات خورشیدی اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا