ایجاد ارتباط بین شرکت های صنعتی بزرگ با شرکت های دانش بنیان کوچک

دکتر محمود شیخ زین الدین روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: شرکت های بزرگ با فعالیت اقتصادی بالا می توانند در ایجاد بازار برای شرکت های کوچک دانش بنیان سهم به سزایی داشته باشند و ازطرفی شرکت های دانش بنیان کوچک نیز سبب ارائه نوآوری با قیمت کمتر و بهره وری بالاتر می شوند.

وی افزود:تاکنون تعامل بین دولت و شرکت های دانش بنیان فقط به صورت مدل دولت و شرکت دانش بنیان بوده است؛ اما دولت می تواند در تسهیل رابطه شرکت ها با یکدیگر نیز نقش داشته باشد.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین شرکت های مختلف صنعتی و دانش بنیان بسیار مهم تلقی می شود، خاطرنشان کرد: ارتباط شرکت های دانش بنیان با هم است که می توانند حرکتی مهم در ایجاد اقتصاد دانش بنیان محسوب شود.

***ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه ها با همکاری شرکت های تجاری بزرگ کشور

شیخ زین الدین با تاکید بر اهمیت همکاری هرچه بیشتر با بنگاه ها و شرکت های تجاری بزرگ در کشور گفت: هم اکنون برای ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه ها از شرکت های صنعتی و بزرگ با فعالیت های تجاری کمک گرفته می شود.

***بازارسازی برای محصولات دانش بنیان اولویت دیگر

وی همچنی از دیگر طرح های معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری را بازار سازی برای محصولات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد روش اصولی برای بازاریابی محصولات دانش بنیان است.

شیخ زین الدین خاطرنشان کرد: برای مثال معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری یکی اولویت کمک های معنوی خود را بر روی افرادی می گذارد که محصول دانش بنیان داشته باشد و نتواند به بازار عرضه کند.

به گفته وی برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، طرح های کلان فناوری، حمایت از ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین شرکت ها و مراکز تحقیقاتی از دیگر اولویت های معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری محسوب می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا