دلیل شیوع بیماری های قلبی در افراد کوتاه قد مشخص شد

 به گزارش ایرنا از ساینس، تحقیقات انجام شده در بیش از 35 هزار فرد مبتلا به بیماری عروق کرونر و 128 هزار فرد سالم نشان می دهد که احتمال بروز این بیماری در افراد قدکوتاه بیشتر است.گرچه بسیاری از عوامل مانند شیوه زندگی، سیگار، فعالیت های فیزیکی و استرس در بروز این بیماری نقش دارند؛ ولی محققان تاکید می کنند که علل عمده این بیماری شایع بسیار پیچیده است.

در این تحقیقات، 180 نشانگر ژنتیکی که در قد افراد موثر هستند، بررسی شدند. نتیجه تحقیقات نشان می دهد که به ازای هر 2.5 اینچ (6.35 سانتی متر) قد، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر 13.5 درصد کاهش می یابد. به عنوان مثال، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر در فردی که قد او حدود 152 سانتی متر است، نسبت به فردی که حدود 167.64 سانتی متر است، 32 درصد بیشتر است.

در این تحقیق آمده است افرادی که نشانگر های ژنتیکی افزایش قدشان بیشتر باشد، کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار دارند.در ادامه تحقیقات آمده است که ارتباط بین قد و بیماری های قلبی، فقط در مردان صادق است.مدیر این پروژه تحقیقاتی تاکید دارد که افراد کوتاه قد در مورد بیماری های قلبی نگرانی نداشته باشند؛ زیرا به راحتی می توان با فعالیت منظم و رژیم غذایی سالم، مشکلات قلبی را کنترل کرد. بیماری عروق کرونر یک بیماری قلبی است که در آن در رگ های خونی پلاک تشکیل می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا