دسترسی به اینترنت در دورافتاده ترین نقاط با پهپادهای خورشیدی

به گزارش مهر، یک شرکت پرتغالی در نظر دارد تا از پهپادها برای توسعه شبکه جهانی اینترنت و دسترسی مردم به قابلیت های آن استفاده کند. مهندسان این شرکت به تازگی نخستین پرواز آزمایشی این پروژه را با موفقیت انجام داده اند.

شرکت Quarkson از پهپادهای خورشیدی موسوم به SkyOrbiter جهت عملیاتی سازه این ایده استفاده می کند. این پهپادها قابلیت های پروازی شگفت انگیزی دارند به طوریکه تا هفته ها و ماهها می توانند در آسمان به پرواز بی وقفه خود ادامه دهند. این شرکت پرتغالی اعلام کرده که پهپادهایش توانایی پرواز تا ارتفاع ۲۲ کیلومتری را نیز دارند.

پهپاد

پهپاد

پرواز آزمایشی این سیستم های پروازی در دوم آوریل و در نقطه ای که اعلام نشده است صورت گرفت.

به گفته شرکت Quarkson، پهپادهای مورد نظر به تجهیزات ارتباطاتی وای – فای مجهز هستند که می توانند دسترسی مردم در دورافتاده ترین نقاط جهت به اینترنت را از رؤیا به واقعیت تبدیل کنند.

آزمایش اخیری که با استفاده از این پهپادها صورت گرفته تنها نسخه کوچکی از آن چیزی است که محققان در ابعادی کلان در سر می پرورانند.

پهپادهایی که در این پروژه آزمایشی مورد بررسی قرار گرفتند پهنای بال ۵ متری داشته و تا ارتفاع ۱۰۰ متری از زمین اوج گرفتند.

گفته می شود این شرکت پرتغالی پهپاد خورشیدی با پهنای بال ۲۲ متری نیز ساخته است اما تاکنون به دلیل مخالفت دولت پرتغال امکان آزمایش آن فراهم نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا