سزارین در کشورهای با درآمد بالا و متوسط درحال افزایش است

 با وجود اینکه سزارین در صورت ضرورت از لحاظ پزشکی موجب نجات جان مادر و فرزند می شود اما این جراحی اغلب بدون داشتن ضرورت از لحاظ پزشکی انجام می شود و مادر و فرزند را در معرض خطرات کوتاه و بلند مدت قرار می دهد.

این بیانیه که به تازگی از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است، بر اهمیت تمرکز بر نیازهای بیمار به صورت مورد به مورد و مخالفت با انجام این جراحی در صورتی که از لحاظ پزشکی برای زن باردار ضرورت ندارد، تاکید کرده است.
زمانی که زایمان سلامت مادر و فرزند وی را در معرض خطر قرار دهد، انجام عمل جراحی سزارین ضرورت دارد؛ برای مثال سزارین در زمانی که زایمان طولانی می شود، سلامتی جنین به خطر می افتد و یا جنین در موقعیت غیر عادی قرار دارد، ضروری است.

با این وجود سزارین می تواند عوارض قابل توجهی به دنبال داشته باشد و باعث معلولیت یا حتی مرگ شود، به ویژه در مواقعی که به دلیل نبود امکانات، جراحی بی خطری انجام نمی شود و یا سبب بروز عوارض می شود.

از سال 1985 جامعه بین المللی بهداشت و درمان نرخ مطلوب برای سزارین را میان 10 تا 15 درصد در نظر گرفته است.مطالعاتی که به تازگی انجام شده است نشان می دهد زمانیکه نرخ سزارین در یک جمعیت به سمت 10 درصد می رود شمار مرگ و میرهای مادر و نوزاد کاهش می یابد؛ اما زمانی که این نرخ به بالای 10 درصد می رسد مدرکی وجود ندارد که حاکی از کاهش شمار مرگ و میرهای مادر و نوزاد باشد.
 مارلین تمرمان مدیر گروه بخش تحقیق و بهداشت سازمان بهداشت جهانی می گوید: این نتایج تاکیدی است بر ارزش انجام سزارین برای نجات جان مادر و نوزاد و جلوگیری از سزارین در مواقعی که از لحاظ پزشکی ضرورتی ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا