راه حل کاهش آلودگی هوا از آموزش و پرورش بیرون نمی آید

 محمدرضا نیک نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا تعطیلی مدارس در هنگام آلودگی هوا را آسیب زا دانست و افزود: این مساله به روند آموزشی دانش آموزان لطمه می زند، زیرا تعطیلات پشت سرهم و بدون برنامه، خدشه ای است به ذهن دانش آموز و در برنامه معلم و مدرسه خلل وارد می کند.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش و برنامه ریزی درسی مبتنی بر یک برنامه درسی متمرکز و عمومی در کل کشور است و هر معلم برای پیشبرد برنامه های خود با معلم و دیگر مدارس در سراسر کشور ارتباط دارد و همه باید در یک زمان مشخص، تدریس دروس را شروع کرده و در یک زمان نیز به اتمام برسانند.
نیک نژاد اضافه کرد: برنامه آموزشی در ایران هرچند به لحاظ استانی قابلیت تمرکززدایی دارد اما اکنون مبتنی بر تمرکز است، با این شرایط جا به جا کردن زمان آموزش دانش آموز نیز بر مشکلات آموزشی می‌افزاید.
وی تصریح کرد: برای حل مشکل آلودگی هوا در کشور، قبل از انتخاب کوتاهترین راه، یعنی به بهانه اینکه دانش آموز از روند آموزش خود عقب می‌ماند، تعطیلات مدارس را جا به‌ جا کرده و به وسط تابستان بکشانیم، باید ریشه ای با این معضل برخورد کنیم.
این کارشناس آموزشی یادآورشد: هوا در بسیاری از مناطق از اردیبهشت ماه به بعد گرم می شود و آن هم مشکلات خاص خود را دارد از این رو برنامه جابه جایی تعطیلات مدارس، پاک کردن صورت مساله است.
نیک نژاد با اشاره به اینکه جابه جایی تعطیلات مدارس به بهانه آلودگی هوا، چندان کارشناسی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا تاثیر چندانی ندارد و معضل کلان‌شهرها دانش آموزان نیستند.
وی بیان کرد: هر چند تعطیلی مدارس برای حفظ جان دانش آموز است زیرا آلودگی هوا به سلول های مغزی دانش آموزان که در سنین رشد هستند، آسیب می زند اما باید یک راه حل اساسی پیدا کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا