آخرین دستاوردهای چشم پزشکی در سمینار فارابی ارائه می شود

 دکتر علی طباطبایی دبیر علمی این سمینار با اعلام این خبر افزود: در سمینار فوق پانل ها، سمپوزیوم ها و کارگاه هایی برگزار  می شود که مهم ترین مباحث پانل ها شامل شبکیه، تروما و اورژانس در چشم ، انستزی (بیهوشی) در چشم پزشکی، قرنیه، اپتومتری، انکولوژی، گلاکوما ( آب سیاه )، استرابیسم (انحراف چشم )، اربیت (کاسه چشم )- اکولوپلاستیک و مجرای اشکی به شمار می روند.

وی ادامه داد: ۱۳ سمپوزیوم این سمینار شامل  تصویر برداری شبکیه ، بررسی ادم (ورم ) عصب چشم با یا بدون کاهش دید در موارد اورژانس ، بی حسی- بی هوشی در چشم پزشکی، بینایی سنجی در کودکان، تومورهای چشم  و اربیت در کودکان، تشخیص و درمان گلاکوما ( آب سیاه)، تازه های استرابیسم ( انحراف چشم )، تازه ها و دور نماهای بیماری های شبکیه و… بوده که تازه های این رشته ها به متخصصان ارایه خواهد شد.

طباطبایی با اشاره به اینکه بیست و یکمین سمینار سالیانه فارابی در ادامه سمینارهای سالیانه قبلی برگزار می شود، تصریح کرد: در این سمینار دانشگاهیان و گروه چشم پزشکی، چشم پزشکان، فلوشیپ ها و رزیدنت های چشم پزشکی، اپتومتریست ها، متخصصان بی هوشی و پرسنل وابسته، پزشکان عمومی، متخصصین سلول های بنیادی برخی رشته های دیگر، شرکت های تجهیزات چشم پزشکی به بحث و تبادل علمی، تکنیکی، اجتماعی و ارتباطی خواهند پرداخت.

وی گفت: در ۹ کارگاهی که همزمان با این سمینارها برگزار می شود، مواردی همچون تزریق داروهای داخل ویتره ( زجاجیه )، پیشرفت در پیوند قرنیه ، نمایش فیلم در جراحی های گلاکوما (آب سیاه)، درمان های غیر جراحی در استرابیسم ( انحراف چشم )، جوان سازی صورت، اصلاح آستیگماتیسم با جراحی، شبکیه در کودکان، تروما ( ضربه ) در کودکان و معرفی مواردی از نورو افتالمولوژی مورد آموزش و بحث قرار می گیرند.

دبیر علمی بیست و یکمین سمینار سالیانه فارابی افزود: هم زمان با برگزاری این سمینار، پنجمین سمینار یک روزه سلول های بنیادی و ششمین سمینار پرستاری با عنوان تازه های پرستاری در چشم نیز برگزار می شود .

وی اظهار داشت:  این سمینار توسط هیات علمی گروه چشم و بخش تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود که از سوی هیات علمی سایر دانشگاه ها نیز مورد حمایت قرار می گیرد.

به گفته طباطبایی، همزمان با برپایی این سمینار، نمایشگاه تجهیزات چشم پزشکی در ابعاد وسیع و جدید برگزار می شود. همچنین در این سمینار همچنین یک سمپوزیوم با عنوان اپتومتری در کودکان، یک کارگاه در مورد شبکیه کودکان و یک کارگاه نیز درباره تروما (ضربه) در کودکان به مسایل چشم پزشکی کودکان می پردازد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا