مهارت راهنمایان گردشگری در توسعه فعاليت هاي گردشگری مهم است

 پیرمرادیان با داشتن تجربه بیش از بیست سال در حوزه راهنمایی گردشگری, از تجربیات خویش و نکات مهم و کاربردی در این حوزه تخصصی مواردی را عنوان کرد. وی با تاکید بر این که سفر در ذات و درون انسان وجود داشته و از موهبات الهی به انسان است, گفت: راهنمای گردشگری در پای پلکان فرودگاه یک گروه گردشگر را تحویل می گیرد و تا زمان بازگشت به مبدا خود در پای پلکان هواپیما, با این گروه افراد در ارتباط بوده و مسئولیت کلی بر عهده اش است.
وی با اشاره به این نکته که راهنمای گردشگری باید به جغرافیای مناطق ایران تسلط داشته باشد،افزود: راهنمای گردشگری باید سه ویژگی کلی داشته باشد, اول اینکه باید به زبان دیگری غیر از زبان مادری خود مسلط باشد. دوم, باید اطلاعات کلی و عمومی درباره ایران داشته باشد و سوم, از مهارتهای مدیریتی بالایی برخوردار باشد.
 پیرمرادیان خاطر نشان کرد: گردشگری در دنیای امروز یک علم است که درآمدهای اقتصادی بسیار بالایی برای جوامع داشته است.
وی افزود: تسلط به تاریخ و فرهنگ ایرانی از عناصر مهم یک راهنمای گردشگری محسوب می شود.
در ادامه این کارگاه اموزشي دکتر جهانیان با تاکید بر اهمیت مهارت راهنمای گردشگری در توسعه فعاليت هاي گردشگری ایران،گفت: داشتن علم واگاهي ،دانش و مسلط بودن به حداقل يك زبان خارجي كه ازويژگي هاي اختصاصي راهنماهاست؛ روابط عمومي و تعامل ارتباطي ،علاقه فرد و پشتکار دركنارسايرويژگي هاي عمومي و آشنايي با هنر و فنون راهنمايي از رموز موفقیت در این حرفه است.
رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ درادامه خاطر نشان کرد:  راهنماي گردشگري فردي هنرمند و عاشق زيبايي هاست وبه نوعي سفيرفرهنگي است كه به معرفي فرهنگ،تاريخ ،تمدن و ميراث گرانقدر پيشينيان می پردازد وجذابيت هاي مقصد را تفسير و با هنرمندي معرفي مي كند.بنابراین نقش ،جايگاه و اهميت راهنمايان درتوسعه فعاليت هاي گردشگري بسيارمهم،ارزشمند وتاثيرگذار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا