معرفی آثار برگزیده جشنواره عکس و کارتون پژوهش و فناوری در 17 دی‌ماه

به گزارش ایسنا، مجتبی آقایی، دبیر دومین جشنواره عکس و کارتون پژوهش، فناوری و نوآوری در نشست خبری امروز گفت: سال قبل همزمان با برگزاری هفته پژوهش اولین دوره این جشنواره برگزار شد که با توجه به استقبال خوبی که از آن شد، امسال دومین دوره این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اضافه شدن بخش‌های فیلم کوتاه و انیمیشن به این جشنواره اظهار کرد: این نوع جشنواره در دنیا به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، ولی به دلیل نسبتی که این جشنواره با هفته پژوهش دارد، این جشنواره را به صورت سالانه برگزار کردیم.

آقایی به بیان جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: در دومین دوره این جشنواره 1500 اثر از 44 کشور دریافت شد که پس از داوری 167 اثر برگزیده شدند.

دبیر دومین جشنواره عکس و کارتون پژوهش، فناوری و نوآوری، برگزاری این جشنواره را از 13 تا 17 دی‌ماه ذکر کرد و یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره در روز 17 دی‌ماه در فرهنگسرای اندیشه است که در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های این جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

وی تعامل علم و فناوری با حوزه‌های هنری را از اهداف برگزاری این جشنواره نام برد و اضافه کرد: به منظور تقویت این جشنواره اقدام به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره کردیم و در مراسم اختتامیه علاوه بر رونمایی از این دبیرخانه، فراخوان شرکت در این جشنواره در سال آینده را اعلام می‌کنیم.

آقایی از تغییر نام این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره به نام «جشنواره بین‌المللی هنری عتف» برگزار خواهد شد و آثار هنرمندان در رشته‌های تجسمی، فیلم کوتاه و انیمیشن مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جزئیات بخش فیلم کوتاه این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در این بخش 477 فیلم خارجی از 60 کشور ارسال شد که بیشترین آثار از سوی کشور آمریکا با 43 فیلم، آرژانتین با 37 فیلم و انگلستان و فرانسه هر کدام با 28 فیلم بوده است.

آقایی یادآور شد: در بخش ملی 153 فیلم به این جشنواره ارسال شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا