مزرعه خورشیدی شناور در برزیل ساخته می شود

به گزارش مهر، معمولا هرگاه درباره انرژی خورشیدی فکر می کنیم بلافاصله به یاد سرزمینی خشک و سوزان مانند صحرا می افتیم که صفحات خورشیدی در کنار هم و رو به آسمان قرار گرفته اند.

اما در برزیل قرار است این اتفاق با کمی تفاوت روی دهد. در پروژه جدید این کشور که در حال تبدیل شدن به یکی از غولهای اقتصادی جهان است صفحات خورشیدی روی سطحی شناور بر روی آب مستقر خواهند شد.

همزمان با توسعه انفجاری فناوری های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر، موضوع صفحات خورشیدی شناور نیز مطرح شده است. در سالهای اخیر در هند، کره جنوبی، استرالیا و نهایتا آمریکا چنین ایده ای مطرح شده و حتی رنگ واقعیت به خود گرفته اند.

ترکیب صفحات خورشیدی و منابع آبی جدای از آنکه با تولید انرژی الکتریکی به سبزترین روش ممکن همراه است مزایای خاص دیگری نیز به همراه دارد.

این صفحات ضمن ایجاد سایه بر روی منابع آب مانع از تبخیر بخش قابل توجهی از آب می شوند و بدین ترتیب می توان به حفظ بیشتر منابع آب در مناطق خشک و کم بارش امیدوار بود.

صفحات خورشیدی شناور برزیل توان تولید ۳۵۰ مگاوات برق را خواهند داشت که از این حیث می توان آن را یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی شناور در جهان به شمار آورد. در حال حاضر بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور جهان در ژاپن قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا