اجرای 11 درصد«ایده‌تاب» کشور در دانشگاه علمی کاربردی ‌خراسان رضوی

‌دکتر محمدجواد سلجوقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه رویداد ایده‌تاب در 40 درصد مراکز علمی کاربردی استان اجرا می‌شود، عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت و ارزش تولید و کارآفرینی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و نیز تاکیدات دانشگاه در خصوص استانداردسازی، گسترش و توسعه در راستای تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم، رویداد ایده‌تاب را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه ایده‌تاب یک رویداد کارآفرینی و از جنس باران ایده و یا استارتاپ است، افزود: ایده‌تاب یک رویداد چهار روزه است که طی آن تبدیل ایده‌های شرکت‌کنندگان و آمادگی آن برای رویارویی با سرمایه‌گذاران جهت تبدیل ایده به محصول صورت خواهد گرفت و استارتاب در ادامه ایده تاب است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اظهار کرد: ایده‌تاب رویدادی است که در آن به افراد این امکان داده می‌شود، در محیط‌دوستانه به بیان ایده‌های خود بپردازند و ضمن کسب مهارت‌های ایده‌پردازی و ارائه ایده خود را در بوته نقد برای بهبود آن‌ها و مبنا قرار گرفتن برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپای موفق قرار دهند. این رویداد با هدف ترویج هدف نوآوری، خلاقیت، کارآفرینی، تقویت توان ایده‌پردازی،‌ایجاد فرصت شکل‌گیری کسب‌وکار نوپا، تبدیل ایده به ثروت و توسعه نقش دانشگاه علمی کاربردی به‌عنوان حامی دانشجویان خلاق و کشور برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه رویداد ایده‌تاب به مناسبت هفته پژوهش از 24 آذرماه الی 2 دی ماه در 14 مرکز علمی کاربردی استان برگزار شد ،  ادامه داد: رویداد ایده‌تاب دانشگاه جامع علمی کاربردی در سه زمینه صنعت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در سه شهر مشهد، نیشابور و تربت‌حیدریه برگزار شد .

وی با بیان اینکه ارائه ایده‌ها بر اساس چالش‌ها و نیازهای صنعت درنظرگرفته شده است، ادامه داد: بسیاری از کارگاه‌های ایده تاب در مراکز صنعتی برگزار می‌شوند و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نیز در آن مراکز حضور دارند.

سلجوقی با اشاره به اینکه 73 مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارند که 56 مرکز از این تعداد فعال هستند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی بزرگترین شبکه دانشگاهی کشور محسوب می‌شود و از میان 750 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی کشور، 51 هزار نفر در استان خراسان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: 40 درصد از مراکز علمی و کاربردی استان در بخش صنعت فعال هستند و 60 درصد در بخش فرهنگی، هنر، کشاورزی و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اکثر پژوهش‌هایی که در دانشگاه ما صورت می‌گیرد، کاربردی هستند،  بنابراین باید ایده‌هایی را ارائه دهیم که در عمل قابلیت اجرا را داشته باشند. زیرا در حالی که نظام آموزشی کشور ما از نوع توانایی دهنده یعنی مصرف علم و مهارت‌آموزی است، دانشگاه علمی کاربردی جزو دانشگاه‌هایی محسوب می‌شود که بسیاری از ایده‌ها را در جوار صنعت اجرا می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا