لامبورگینی هایبریدی می‌شود

ماشین‌های سوپر اسپرت، معمولا قدرتشان را از موتورهای بنزینی بسیار قدرتمند و پر مصرف می‌گیرند. از زمان روی کار آمادن خودرویهای برقی و هایبریدی بسیاری از شرکت‌های سازنده خودروهای سوپر اسپرت به سراغ این تکنولوژی رفته‌اند. اما استفاده از انرژی الکتریکی برای به حرکت در آوردن یک ماشین سوپر اسپرت چندان کارآمد نیست یا بهتر است بگوییم نبوده است. اما حالا یکی از مشهورترین خودروسازان سوپر اسپرت جهان به نام لامبورگینی تایید کرده است که خودروی SUV جدی این شرکت به صورت هایبریدی به حرکت در خواهد آمد. این به معنای این است که خودروهای الکتریکی قابلیت‌های زیادی پیدا کرده‌اند و موتورهای الکتریکی می‌توانند با موتورهای بنزینی رقابت کنند. این خبر خوشی برای شهرهای بزرگ و آلوده‌ای است که سوخت و ساز موتورهای بنزینی نفسشان را تنگ کرده است.

 

برطبق گزارش‌های ما به زودی شاهد نخستین لامبورگینی هایبرید در خیابان‌ها خواهیم بود. آن‌طور که «مائوریزیو رگیانی» مدیر تحقیق و توسعه این شرکت ایتالیایی می‌گوید، لامبورگینی «یوروس» که یک ماشین SUV است با درگاه شارژ الکتریکی و سیستم هایبرید به بازار عرضه خواهد شد. این گفته با اظهارات مدیر عامل سابق لامبورگینی همخوانی دارد که گفته بود اگر این شرکت بخواهد یک ماشین هایبرید تولید کند،یوروس منطقیترین گزینه خواهد بود.  اما به جز این مسئله رگیانی هیچ جیز دیگری درباره این ماشین هایبریدی که از ترکیب بنزین و الکتریسیته برای حرکت استفاده می‌کند، نگفته است.

با این حال این گفته‌ها ممکن است سرنخ‌هایی در باره سیستم حرکتی و قدرت یوروس مشخص به دست بدهد. او گفته است که در حال حاضر یک موتور 8 سیلندر خورجینی با توربوشارژ دوگانه برای این ماشین در نظرگرفته شده است. این انتخاب به دلیل نیاز به گشتاور بالا برای یک SUV صورت گرفته است. بنابراین بسیار جالب توجه خواهد بود که بدانیم کمپانی برای تامین این گشتاور چه موتور یا موتورهایی انتخاب خواهد کرد. این کمپانی پیشتر توانایی‌هایش را در خودروی مفهومی «آستریون» با یک موتور 10 سیلند خورجینی 5.2 لیتری و با 910 اسب بخار قدرت که سه موتور الکتریکی داشت نشان داده است. البته قطعا یوروس قابلیت‌هایی کمتر از این خواهد داشت. با این حال لامبورگینی تاکید کرده است که این ماشین به یک سیستم انتقال قدرت الکتریکی ویژه مجهز خواهد بود.

علی رنجبران/روزنامه‌نگار علم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا