استفاده از انرژی بدن برای رشد تومور های سرطانی

سرطان هنگامی اتفاق می افتد که سلول ها، به صورت  غیر قابل کنترل و غیر طبیعی رشد می کنند. سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل   یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند( مانند مواد رادیواکتیو، مواد شیمیایی و سمی) در هسته سلول اشکال وارد کنند. احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد ولی احتمال بروز سرطان با افزایش سن زیادتر می‌شود.

در مطالعه جدید که نتایجش در مجله Molecular Cell به چاپ رسیده است، محققان نشان داده اند که میتوکندری که تامین کننده انرژی سلول هاست، در حالت سرطان به صورت غیر طبیعی تقسیم می شوند، شکل و حالت طبیعی خود را از دست می دهند. این امر باعث می شود که محیط برای سرطان مناسب تر شود. محققان بر این باورند که با مهار کردن این اتفاق، می توان درمان جدیدی برای سرطان ها یافت.

میتوکندری، در سلول، اندامکی است که وظیفه آن تنفس سلولی و نوعی دستگاه انتقال انرژی است که موجب می‌شوند انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی با عمل فسفوریلاسیون اکسیداتیو، به صورت پیوندهای پرانرژی فسفات (آدنوزین تری‌فسفات) ذخیره شود. این اندامک در تمام یاخته‌های دارای تنفس هوازی به جز در باکتری‌ها که آنزیم‌های تنفسی آنها در غشای  سیتوپلاسمی جایگزین شده ‌اند وجود دارد