برپائی نمایشگاه نقاشی های برادران روریخ در روسیه

نمایشگاهی از آثار هنری شامل چهل و سه نقاشی و کتاب های طراحی شده توسط برادران رریخ Svyatoslav and Nicholas Roerich (سویتاسلاف نیکلایویچ رریخ  و نیکلاس رریخ ) در موزه هنرهای شرقی واقع در شهر دونتسک Donetsk بر گزار خواهد شد . این نمایشگاه به همت وزارت فرهنگ روسیه و از تاریخ 15 آپریل ( برابر با 26 فروردین ) آغاز به کار خواهد کرد . 
به همین مناسبت مسئولان رسمی وزارت فرهنگ روسیه اعلام کردند : " این نمایشگاه به دو برادر هنرمندی تعلق دارد که ، پیمان حفظ آثار هنری در زمان جنگ ، به همت آن ها منعقد شد . " 
گفتنی است پیمان صلح یا پیمان رریخ  که مسئولیت حفاظت از نهادهای هنری ، علمی و آثار تاریخی را بر عهده دارد در تاریخ 15 آپریل سال 1935 در شهر واشنگتن تصویب شد . 
نیکلاس رریخ که به نام نیکلای کنستانتینوویچ رریخ نیز شهرت دارد یکی از هنرمندان ، نقاشان و باستان شناسان مشهور روسیه در قرن نوزدهم و بیستم  میلادی است . وی در سال 1874 میلادی در شهر سن پترزبورگ متولد شده و در سال 1947 از دنیا رفت . فعالیت های اصلی وی در حوزه هنر و باستان شناسی بوده و چندین بار نامزد کسب جایزه نوبل شده است . 
برادر کوچکتر وی سویتاسلاف نیکلاویچ در سال 1904 میلادی در شهر سن پترزبورگ متولد شده و در سال 1993 در شهر منگلور در ایالت کارناتاکای هندوستان چشم از جهان فرو بست . وی در انگلستان تحصیلات خود را در رشته معماری به پایان برده و آثار هنری فراوانی خلق کرد . وی همچنین در سال 1926 میلادی برنده جایزه Sesquicentennial Exposition شده است . 
سویتاسلاف نیکلاویچ نقاشی های زیادی از شخصیت ها و مناطق مختلف هندوستان کشیده است . از این هنرمند روس پرتره هائی  از جواهر لعل نهرو و ایندرا گاندی باقی مانده است . وی با یک هنرمند هندی ازدواج کرده و تا پایان عمر در این کشور باقی ماند .  
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا