مشکل در تولید پردازنده، احتمالا عرضه آیپدهای جدید را به تاخیر خواهد انداخت

به گزارش تک شات به نقل از DigiTimes، پیشتر نیز شنیده بودیم که TSMCC تولیدکننده انحصاری پردازنده های A10 و A11 اپل خواهد بود. بدین ترتیب، TSMC تامین کننده اصلی تراشه های مورد استفاده در موبایل های اپل خواهد بود و برای آنکه اپل بتواند برنامه زمانی خود در خصوص تولید و عرضه محصولاتش را دنبال کند، TSMC باید بتواند سفارشات اپل را به موقع تحویل دهد.

 کمپانی TSMC قصد دارد تولید انبوه پردازنده های A10X مورد نیاز مدل های جدید آیپد را در ابتدای سال 2017 آغاز کند، اما به نظر می رسد تولید اولیه این پردازنده ها کافی نبوده و ممکن است در برنامه های زمانی اپل تداخل ایجاد کند. از آنجایی که استفاده از فناوری 10 نانومتری در تولید تراشه های A10X می تواند به تولید تراشه هایی کوچکتر و کارآمدتر بیانجامد، دلیل علاقه اپل به استفاده از این فناوری در آیفون ها و آیپدهای آینده بسیار قابل درک است.

شایعات ادعا می کنند که اپل در ماه مارس، اسفند ماه، از سه آیپد جدید رونمایی خواهد کرد؛ مدل های 9.7 اینچی و 12.9 اینچی بروزرسانی خواهند شد و یک مدل جدید 10.5 اینچی نیز معرفی می شود. بازار هدف مدل 10.5 اینچی بخش آموزشی در آمریکا خواهد بود چرا که نسخه 9.7 اینچی خیلی کوچک است و آیپد 12.9 اینچی نیز خیلی بزرگ و گرانقیمت است. مدل های 10.5 و 12.9 اینچی از پردازنده A10X برخوردار خواهند بود، در حالیکه مدل 9.7 اینچی از ویژگی های رده پایین بهره خواهد برد.
هنوز مشخص نیست مشکل TSMC چه تاثیری بر زمانبندی عرضه آیپدها خواهد داشت. اما امیدواریم که این کمپانی بتواند به تعهدات خود عمل کند و عرضه آیپدهای جدید در ماه مارس با تاخیر مواجه نشود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا