انتخاب سه طرح برگزیده بخش ایده بازارجشنواره ایران ساخت

علیرضا دلیری در خصوص این بخش از جشنواره ایران ساخت گفت: دربخش ایده بازار به طور کل 504 اثر ارائه شد که درمرحله پالایش اولیه 29 اثر به مرحله داوری راه یافته است که از میان این طرح ها 12 طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب شدند و درمرحله نهایی و پس از بررسی های لازم سه طرح برتر، برگزیده شدند.

وی بیان کرد: جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها ومحصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت معاونت علمی و فناوری با شعار 'فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی' از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ایران ساخت به دلیل نوپا بودن موضوع دانش بنیان و استفاده از محصولات تولیدی این حوزه بسیارحائز اهمیت است زیرا استفاده از تولیدات داخلی در فرهنگ کشور ما تاکنون نهادینه نشده و ایرانی ها ذهنیت خوبی برای استفاده از کالاهای تولید داخل و ترغیب استفاده از آن ندارند،ایران ساخت به دنبال اصلاح و فرهنگسازی این امر است.
وی یادآورشد: دولت درچند سال گذشته سعی داشته تا برتولید کالاهای دانش بنیان تمرکز کند و فعالیت های خوبی را در این زمینه شروع کرده و موفق بوده است درهمین راستا تعداد شرکت های دانش بنیان نیز افزایش یافته و درحال رشد است به طوری که فروش برخی از این شرکت ها طی یک یا دوسال از دو میلیارد به 50 میلیارد تومان رسیده است.
دلیری با اشاره به این موضوع که رشد شرکت های دانش بنیان بالا است گفت: این رشد حاکی از این است که اقبال برای عرصه محصولات دانش بنیان وجود دارد ومی توان کالاهای دانش بنیان تولید داخل را دربازارهای کشور و بین المللی عرضه کرد.
وی بیان کرد: زیرساخت هایی که ایجاد شده اتفاق بسیاربزرگی درکشوراست ولی باید فرهنگ استفاده ازمحصولاتی که بر پایه علم ودانش تولید شده را نهادینه کنیم ومردم باید موضوع استفاده ازکالاهای داخلی با کیفیت مناسب را جدی بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا