تولید میکروب مهندسی شده ژنتیکی برای جلوگیری از پرخوری

بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد مکیروب های مهندسی شده 4 تا 6 هفته در بدن پایدار و تأثیرگذار باقی خواهند ماند. از این رو جای امیدواری وجود دارد که برای مدتی نسبتا طولانی و البته موقتی مهمان سیستم روده ای باشند.

پیش از این محققان به سطحی از دانش پزشکی رسیده بودند که با استفاده از مهندسی ژنتیکی باکتری های موجود در بدن به شیوه های نوینی جهت درمان دیابت، فشار خون بالا و دیگر ناراحتی هایی از این نوع دست پیدا کرد.

نقطه قوت این نوع استراتژی نوین پزشکی در این است که دیگر نیاز به استفاده از قرص و احتمال فراموشی استفاده از آنها در ساعت مشخص وجود نخواهد داشت.

اکنون محققان دانشگاه وندربیل در نظر دارند تا از همین نگرش برای مقابله با چاقی استفاده کنند.

دیویس و تیم همراهش از این دانشگاه به سراغ باکتری E.coli رفته اند تا با مهندسی ژنتیکی آن، ترکیبی مؤثر در سرکوب میل به غذا ایجاد کنند. این همان ترکیب مورد نظری است که به شکل رازآلودی در سیستم روده ای وجود دارد و در مواقعی مشخص موجب می شود فرد احساس سیری زیاد کند.

تحقیقات نشان می دهد در بسیاری از انسانها این ترکیب به میزان کافی تولید نمی شود.

دیویس معتقد است: اینکه بسیاری از مردم زیاد می خورند به این دلیل است که سیگنالهای لازم از سیستم روده ای و هضم غذا به مغز ارسال نمی شود و حالا این میکروب مهندسی شده ژنتیکی وظیفه انجام این کار را به دوش می کشد.