ساخت ماهواره «ظفر» تا سال آینده به پایان می‌رسد

به گزارش ایسنا،  منوچهر منطقی در خصوص کسب جایگاه اول منطقه در تسخیر فضا، اظهار کرد: این موضوع دارای جوانب متعددی است که از جمله آنها فعالیتهای علمی و دانشگاهی است که ایران در سال 2015 از نظر میزان مدارک علمی هوافضایی در رتبه یازدهم جهان قرار گرفته است.

 

وی افزود: میزان ارجاعات نسبت به سال 2014 یک رتبه ارتقاء یافته و همچنین در 4 سال اخیر در رتبه اول در مدارک علمی رشته هوافضا در منطقه بوده است.

منطقی در ادامه به موضوع توسعه فناوری‌های فضایی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های تعریف شده با همکاری دانشگاه‌ها و نیز کارهای انجام شده توسط شرکتهای دانش‌بنیان صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به ماهواره‌های دانشجویی «دوستی»، «ناهید»، «آت ست»، «ظفر» و … اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دو ماهواره سنجشی «امیرکبیر» و ماهواره مخابراتی «ناهید» در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارند و به‌زودی آماده پرتاب خواهند شد.

رییس مرکز ملی فضایی ایران همچنین با اشاره به سامانه بالن مخابراتی، اظهار کرد: طراحی بالن مخابراتی «تدبیر ۱» (بام) انجام شده و آزمایش «بالن مقید» نیز به زودی انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منطقی با اشاره به ساخت ماهواره‌های دانشگاهی، تصریح کرد: ماهواره دانشگاهی «دوستی» یک ماهواره سنجشی است که در حال اتمام مراحل ساخت است، این ماهواره که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده، آماده پرتاب است و همچنین طراحی و ساخت ماهواره «ظفر» تا سال آینده به پایان خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا