سگ‌ها هم دچار سفیدی زودرس مو می‌شوند

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، محققان این پژوهش دریافتند که سفید شدن موی پوزه سگ‌ها با علایمی مانند اضطراب و تکانشگری در ارتباط است.سگ‌هایی که دارای سطوح بالاتری از این صفات هستند بیشتر از بقیه دچار سفید شدن مو در ناحیه پوزه می‌شوند.این محققان دریافتند که صداهای بلند، قرارگیری در معرض حیوانات و انسان‌های ناآشنا از عوامل مهم سفید شدن موی این حیوانات است.

این تیم برای انجام پژوهش خود از 400 نمونه سگ‌ موجود در پارک‌ سگ‌ها، سیرک‌ها، کلینیک‌های دامپزشکی و مکان‌های دیگر استفاده کردند.محققان از هر کدام از این سگ‌ها تصویربرداری کرده و میزان سفیدی موهای پوزه آنها را از کم تا زیاد بررسی کردند.

در این پژوهش از صاحبان این سگ‌ها خواسته شد تا پرسشنامه‌هایی را در ارتباط با میزان اضطراب و تکانشگری سگ و دیگر ویژگی‌های رفتاری آنها پر کنند.این محققان همچنین عوامل دیگری، از قبیل اندازه سگ، وضعیت عقیم بودن و مشکلات پزشکی آنها را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در نهایت مشخص شد که سطح اضطراب و تکانشگری،صدای بلند، قرارگیری در معرض حیوانات و انسان‌های ناآشنا تاثیر بسزایی در سفید شدن موی این حیوانات دارد.

آنها همچنین دریافتند که سگ‌های ماده بیشتر در معرض سفید شدن موها قرار می‌گیرند.محققان می‌گویند سفید شدن پوزه می‌تواند یک علامت هشدار دهنده اضطراب یا شرایط مربوط به ترس در سگ‌های زیر سن چهار ساله باشد. آنها معتقدند که یافته‌های این پژوهش دارای پیامدهای مثبت برای رفاه و سلامت حیوانات است.این پژوهش در مجله Applied Animal Behaviour به چاپ رسیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا