زمان ثبت نام مسابقه مجازی ملی نجوم تغییر کرد

اسدالله قمری نژاد  در گفت و گو با ایرنا افزود: انجمن نجوم ایران با همکاری وزارت آموزش و پرورش و معاونت آموزش متوسطه و دفتر آموزش نظری، به منظور آشنایی هرچه بیشتر علاقه مندان به دانش نجوم مسابقه مجازی ملی نجوم را برگزار می کند.

پیش از این، ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در مسابقه مجازی ملی نجوم، از اسفند سال قبل آغاز و آخرین مهلت آن اردیبهشت امسال اعلام شده بود.

قمری نژاد زمینه سازی برای مشارکت بیشتر دانش آموزان در این مسابقه را علت این تغییر برشمرد و اظهار کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به سایت انجمن نجوم ایران به آدرس www.asi.ir مراجعه کنند.

تا کنون برای ثبت نام از دانش آموزان در این مسابقه هزینه ای دریافت نشده است و افراد شرکت کننده فقط مشخصات شناسنامه ای خود را در سایت ثبت کرده اند.

عضو کمیته نظارت و ارزیابی انجمن نجوم ایران آشنایی بیشتر دانش ­آموزان با جنبه­ های مختلف نجوم، ایجاد معیاری برای سنجش علاقه مندی هر دانش­ آموز به جنبه­ های مختلف این دانش، ایجاد انگیزه یادگیری بیشتر و همچنین ایجاد رقابتی سالم بین دانش ­آموزان را از جمله اهداف برگزاری این رقابت برشمرد.

قمری نژاد به تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه عکاسی با موضوع نور تا پایان فروردین امسال که در دو بخش دانش آموزی و آزاد برگزار می شود اشاره و خاطرنشان کرد: سوژه، زیبایی شناسی، تکنیک عکاسی از نکات مد نظر در داوری عکس ها خواهد بود. 

سال 2015 از سوی یونسکو، به عنوان سال جهانی نور نام گذاری شد تا در آن فرصتی برای پاسخگویی به سوال های مطرح شده از سوی جامعه انسانی در زمینه اقدامات موثر انجام شده در حوزه تکنولوژی های نوری فراهم شود.

هدف سال جهانی 2015 برجسته کردن اهمیت نور و تکنولوژی های اپتیکی در زندگی و آینده ساکنان کره زمین در یک جامعه پیشرفته است.

عضو نظارت و ارزیابی انجمن نجوم ایران گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برگزاری مسابقه عکاسی نور می توانند به آدرس اینترنتی www.iasbs.ac.ir مراجعه کنند.

همایش بین المللی TWAN که در شش سال گذشته به طور مستمر در استان زنجان برگزار شده است، نیز یکی از اهداف خود را معرفی و نمایش تاثیر نور بر جلوگیری از تماشایی زیبایی آسمان مطرح کرده است.

قمری نژاد هدف از برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع نور را به تصویر کشیدن نقش نور در زندگی، علم نورشناسی و فن آوری های نور پایه عنوان کرد.

برنامه های سال جهانی نور کمک به عموم مردم، سیاستگزاران و سرمایه گذاران کشورها برای معرفی نقش نور در دنیای مدرن است.

چهل عکس منتخب این مسابقه در نمایشگاهی در بهار امسال در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به نمایش در می آید و به بهترین عکس ها جوایز نفیسی اهدا می شود.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا