خودرویی که با نانوباتری قادر به طی 400 مایل است

با افزایش گرمای زمین و تمایل تولیدکنندگان به ساخت خودروهای برقی، تب ساخت این خودروها در جهان فزونی گرفته است. اخیراً شرکت فیسکر (Fisker) اقدام به ساخت خودروی برقی کرده که قلب آن از فناوری‌ نانو است. این خودرو با نام تجاری ایموشن (EMotion) می‌تواند تغییراتی در بازار خودروهای برقی ایجاد کند.
شرکت فیسکر اعلام کرده که ایموشن می‌تواند با سرعت 161 مایل در ساعت حرکت کند و تا 400 مایل را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند. این سرعت و مسافت در میان خودروهای برقی بسیار جالب توجه است، هر چند این ادعا باید در عمل نیز ثابت شود.
شرکت فیسکر برای بهبود عملکرد این خودرو، اقدام به تغییراتی در بخش داخلی و همچنین قطعات اصلی آن کرده است و در نهایت خودرویی با فضای داخلی بسیار جادار تولید شده است.
بدنه این خودرو از جنس کامپوزیت آلومینیوم و الیاف کربنی است، اما خلاقیت قابل توجهی در بخش باتری آن صورت گرفته است. ایموشن از فناوری جدیدی در بخش باتری برخوردار است. برای ساخت این باتری از گرافن استفاده شده‌است. باتری این خودرو توسط شرکت فیسکر نانوتک ساخته شده‌است؛ شرکتی که به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک میان فیسکر و شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy) تأسیس شده‌است.
در صورتی که ادعاهای ارائه شده توسط فیسکر صحیح باشد، این یک خودروی شگفت‌انگیز خواهد بود. نسخه قدیمی خودروی این شرکت دارای فضای داخلی بسیاری کمی بوده که در نسخه جدید اصلاح شده‌است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،با این حال هنوز سؤالات زیادی درباره این خودرو وجود دارد. هنوز عملکرد این خودرو مورد ارزیابی قرار نگرفته تا ادعاهای ارائه شده ثابت شود.
یکی از گزینه‌هایی که شرکت فیسکر از آن نام برده، مجهز بودن این خودرو به سامانه هدایت خودکار است که می‌تواند در هدایت آن نقش مهمی را ایفا کند. این فناوری نیز باید در بوته آزمایش قرار گیرد تا صحت ادعای آن مشخص شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا