ادامه انتخاب‌های ضد محیط زیستی ترامپ

کتی مک‌موریس راجرز (Cathy McMorris Rodgers)، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت واشنگتن، از سوی دانلد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب آمریکا برای تصدی پست وزارت امور داخلی (کشور) معرفی شد.

او نه‌تنها یکی از منکران وقوع گرمایش‌ زمین است که یکی از پشتیبانان حذف قوانین محدودکننده تولید گازهای گلخانه‌ای است.

اگر مک‌موریس راجرز از سوی سنا برای این سمت تایید شود، مدیریت بیش از 500 میلیون جریب (بیش از 200 میلیون هکتار) از اراضی در اختیار دولت فدرال و از جمله بیش از 160 میلیون هکتار از پارک‌های ملی را در اختیار خواهد گرفت. نکته مهم‌تر در این خصوص توانایی او بر مدیریت توسعه صنایع سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های جایگزین در آمریکا است.

او در صورت تایید، این قدرت را در اختیار خواهد داشت که قوانین و مصوبات دولت فعلی در زمینه محافظت از منابع طبیعی آب از آلودگی‌های نفتی را باطل کرده و به این صنایع اجازه توسعه بیشتر  را بدهد. اتفاقی که باعث افزایش آلایندگی منابع آبی و خاکی خواهد شد.

دانلد ترامپ پیش‌تر یکی از منکران گرمایش زمین که سابقه طولانی در شکایت علیه سازمان محیط‌زیست این کشور و تلاش برای افزایش فعالیت‌های صنایع نفتی و آلاینده و حذف محدودیت‌های موجود درباره تولید گازهای گلخانه‌ای دارد را به نامزدی ریاست سازمان محافظت از محیط‌زیست این کشور انتخاب کرده است.

مایک پنس معاون اول او نیز یکی دیگر از چهره‌های منکر گرمایش زمین است.

روند انتخاب مدیران ارشد ضد محیط‌زیست باعث شده است تا در صورت تایید این افراد از سوی سنا (که با توجه به اکثریت قاطع جمهوری‌خواهان بر آن بعید است با مشکلی جدی مواجه شود) کابینه آینده آمریکا به یکی از ضد محیط‌زیستی ‌ترین کابینه‌های دوران معاصر بدل شود. یکی دیگر از این انتخاب‌ها رییس شرکت اکسون موبیل، یکی از تولید‌کننده‌های اصلی نفت آمریکا است، که گفته می‌شود شانس بالایی برای معرفی از سوی ترامپ برای تصدی سمت وزارت امور خارجه را در اختیار دارد.

این روند باعث بروز نگرانی‌های جدی در میان دوستداران محیط‌زیست و جامعه علمی شده است. عمده تلاش‌ها برای مهار فرآیند سریع گرمایش زمین سال گذشته در پاریس به نتیجه رسید و اکنون نگرانی جدی درباره اجرایی شدن آن با روی کار آمدن دولت جدید وجود دارد.

منبع: Scientific American

پوریا ناظمی 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا