معاون وزیر بهداشت: کرمانشاه به عنوان قطب درمانی غرب کشور مطرح است

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمانشاه , دکتر محمد حاجی آقاجانی در نشست مدیران و روسای بیمارستانهای استان که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد افزود: همه امکانات مختص این بیماری اعم از دستگاههای مورد نیاز و بخشهای جراحی و تخصصی در قطبهای درمانی احداث می شود که کرمانشاه در این راستا با توجه به مرکزیت غرب مورد توجه است.

وی اظهار داشت: تمام نیازمندی های سرطانی در قطب درمانی بررسی و انجام می شود که با اجرای آن دیگر نیازی به اعزام بیماران به تهران نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه همدلی و همراهی مناسبی که در کرمانشاه وجود دارد پیشرفتهای خوبی را در بخش بهداشت و درمان استان رقم زده است که در این راستا باید از حمایتهای استاندار تقدیر نماییم.

وی افزود: با توجه به اینکه در طول یکسال گذشته اقدامات خوبی در کرمانشاه برای پیشرفت حوزه درمان و بهداشت صورت گرفته اما این استان دارای کمبودها و مشکلاتی مربوط به سالهای قبل می باشد که باید تلاشهای خود را برای ارائه خدمات بهتر درمانی در بخش های مختلف افزایش دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: برای راه اندازی 164 مرکز تخصصی و فوق تخصصی سرطان در سطح کشور در سال جاری به 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که در این راستا اقدامات لازم در حال انجام است.

وی همچنین توسعه و افزایش تعداد تخت های آی.سی.یو، توسعه اورژانس بیمارستانی و خدمات اورژانسی، توسعه بیمارستانهای هیات امنایی، ساخت 60 بلوک زایمان در سطح کشور، ساخت 250 مرکز پلی کلینیک، خرید تجهیزات پزشکی و مورد نیاز این بخش را برخی از برنامه های وزارتخانه بهداشت و درمان برای سال جاری عنوان کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اعلام آمادگی استاندار برای حمایت از بخش خصوصی برای پیشبرد کارها گفت: این اقدام استاندار کرمانشاه جای تقدیر ویژه دارد لذا مسوولین دانشگاه علوم پزشکی باید از این فرصت فراهم آمده استفاده کنند و با تلاش بیشتر بسترهای مناسبی را برای توسعه روزافزون بخش بهداشت و درمان در استان ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: باید به فکر جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش درمان برای پیشبرد اهداف پیش بینی شده باشیم و استان کرمانشاه با توجه به ظرفیتهای مناسب خود می تواند در این زمینه پیشرو باشد.

در ادامه این جلسه چند مصوبه برای توسعه و حل مشکلات مربوط به بخش درمان و بهداشت استان به تصویب رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا