رونمایی از پلت‌فرم خودروی ملی در دانشگاه علم و صنعت ایران

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور دکتر محمدحسن شجاعی فرد رییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه، جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی خودرو برگزار شد، مجری محوری طرح پلت‌فرم ملی در رابطه با اثرات مثبت تحقق این طرح گفت: اول اینکه با اجرایی شدن این طرح، صنعت خودروی ما دیگر به مونتاژ روی نخواهد آورد و دیگر بحث استقلالی خواهد بود که نصیب این صنعت می‌شود.

دکتر شجاعی فرد در خصوص ویژگیهای این طرح افزود: پلت‌فرم خودرو، عملا بخش اصلی یک خودرو را شامل می‌شود که دارای این قابلیت است که چند مدل مختلف بدنه و تزیینات داخلی مناسب روی آن سوار شود و به صورت مدلهای مختلف خودرو به بازار معرفی شود.

وی توضیح داد: طراحی پلت‌فرم خودروی ملی از سال 1391 در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز شد و هم اکنون کل تزئینات داخلی و خارجی و طراحی بدنه تا آخرین مرحله طراحی جزئیات، پیش رفته و انجام شده و این پلت‌فرم قابلیت ارایه تا 25 محصول را دارا است.

رییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در این پروژه کلان که برای اولین بار در کشور در این سطح گسترده طراحی و اجرا شده است، ایمنی خودرو و به ویژه طراحی ای که در قسمت بدنه فلزی انجام شده، در حد ستاره های جهانی است. وی تاکید کرد: هدف گذاری اولیه در این طرح، چند شرط بود از جمله اینکه قیمت خودرو نباید بیش از 12 هزار دلار، باشد و از طرفی خودرویی تولید شود که به لحاظ کیفیت، از قابیلت صادرات به اروپا برخوردار باشد.

گفتنی است، پروژه طراحی پلت‌فرم ملی خودرو در راستای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت خودروی کشور و با هدف بومی سازی طراحی پلت‌فرم خودرو به کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه های علم و صنعت ایران، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران ابلاغ شده بود که تنها دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به انجام طراحی و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی پلت‌فرم خودروی ملی شد.

اهداف اصلی این پروژه دستیابی به دانش ملی طراحی پلت‌فرم خودرو، ایجاد ساختار مناسب برای طراحی پلت‌فرم، ساخت نمونه‌های اولیه پلت‌فرم طراحی شده، دستیابی به تکنولوژی روز و قابل صدور، محدود کردن هزینه‌های محصول در حدود تعیین شده، تربیت نیروهای متخصص، مناسب سازی فرایند طراحی خودرو و نهایتا جهانی شدن صنعت خودروی کشور بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا