اهدای جوایزی به پروژه‌های برتر در حوزه دیسپرس کردن ذرات

یک بخش از کارگاه بین‌المللی آنالیز و آزمون مواد در برلین، به اهدای جایزه به پروژه‌های مختلف اختصاص یافت. این جوایز توسط شرکت LUM به پروژه‌هایی که در حوزه آنالیز دیسپرس کردن مواد است، اعطا می‌شود. لرچ از رهبر این کنفرانس می‌گوید: «از جانب برگزارکنندگان و هیئت داوران با خرسندی از 10 پروژه‌ای که از شش کشور مختلف برای این رقابت ارسال شده تشکر می‌کنم. از میان این پروژه‌ها، 4 پروژه نامزد دریافت جایزه شدند. از این پروژه‌ها درخواست شد تا نتایج خود را برای بیش از 80 شرکت کننده از 16 کشور جهان ارائه کنند.»
جان لاکاوا از مؤسسه مواد لایبنیتز نتایج یافته‌های خود را در دیسپرس کردن نانوذرات ارائه کردند. او و همکارانش از روش آنالیز LUMiSizer با چند طول موج مختلف برای مشاهده فرآیند ناپایداری نانوذرات در آمولوسیون استفاده کردند. آن‌ها به دنبال درک رابطه میان افزودنی‌ها با میزان دیسپرس شدن بودند.
مایکل ونگ از آزمایشگاه‌های فدرال سوئیس به ارائه روش مشخصه‌یابی رفتار رسوب‌کردن ذرات پرداخت. در این روش که با استفاده از LUMiSizer انجام شده، میزان دیسپرس شدن مواد صلب به‌عنوان تابعی برای اندازه‌گیری مستقیم کنترل کیفیت فرآیند آسیاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر با این روش می‌توان آنالیز پایداری را نیز انجام داد، یعنی مشخص کرد که رفتار دراز مدت نانوذرات دیسپرس شده چگونه است. نتایج این پروژه می‌تواند به صنایع در بهبود کیفیت محصولات خود کمک کند.
پروژه دیگری که کاندید جایزه شد، توسط یونس والتر و همکارانش از مؤسسه فناوری نانوذرات انجام شده‌است. در این پروژه با عنوان « Nanoparticle Characterization – Transfer from Analytical Ultracentrifugation to the LUMiSizer » محققان با استفاده از سانتریفیوژ، اقدام به انتقال نانوذرات از محیط سیال به دستگاه LUMiSizer کردند. آن‌ها روشی ساده و اقتصادی برای این کار ارائه کردند که مبتنی بر الگوریتم‌های محاسباتی است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،در پروژه چهارم ساموئل اسکینر و همکارانش از روشی برای تعیین کیفیت پساب‌ها ارائه کردند. هدف آن‌ها کاهش هزینه تصفیه پساب با استفاده از LUMiSizer بود.
از میان چهار پروژه انتخاب شده، پروژه مربوط به یونس والتر از آلمان و ساموئل اسکینر از استرالیا به‌عنوان برنده رقابت‌ها انتخاب شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا