جمهوری‌خواهان نگران گزینه ترامپ برای وزارت آموزش

به گزارش ایسنا به نقل از Times higher education، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا قصد دارند قوانینی برای کوتاه کردن دست دولت از مدیریت دانشگاه‌ها تدوین کنند و قدرت خود را نسبت به بتسی دیواس وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش آمریکا، افزایش دهند و دست بالا را در این زمینه داشته باشند.

گزینه مورد نظر ترامپ علاقه بسیار شدیدی به خصوصی‌سازی و صرف منابع مالیاتی در مراکز آموزشی خصوصی دارد و در این زمینه شهرت زیادی دارد.

لامار الکساندر سناتور جمهوری‌خواه که رییس کمیسیون سلامت، آموزش، کار و سلامت مجلس سنای آمریکا، رییس سابق دانشگاه تنسی و وزیر آموزش اسبق آمریکاست اعلام کرده است که در این زمینه تلاش می‌کند.

از طرفی تری هارتل قائم‌مقام سابق شورای آموزش آمریکا(ACE) گفت: خودمختاری دانشگاه‌ها در دولت اوباما افزایش زیادی داشت و قوانینی در جهت اطمینان از اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی وضع شده است که هزینه فراوانی برای دانشگاه‌ها دارد.

وی افزود: ما هیچ سابقه‌ای از بتسی دیواس در زمینه آموزش نداریم و نمی‌توانیم به طور کامل به وی اعتماد کنیم.دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی گفته بود که این قوانین را از میان برمی‌دارد چون هزینه اضافی برای مراکز دانشگاهی دارد.

مقامات دانشگاهی که در دولت فعلی آمریکا مسئولیت داشته‌اند نگرانی خود را از بازگشت قوانین به قبل از دولت اوباما اعلام کرده‌اند و معتقدند این تصمیمات آینده انشجویان را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا