برگزاری کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران در دانشگاه تربیت مدرس

کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و با همکاری بیش از 250 موسسه صنعتی، دانشگاهی و مجامع علمی و تحقیقاتی داخل کشور تدارک یافته است.این کنفرانس اهداف متعددی همچون آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی این حوزه با فعالیت های یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران فعال این رشته و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه های گوناگون اپتیک و فوتونیک را دنبال می کند.

محورهای تخصصی این کنفرانس شامل اپتیک غیر خطی، اپتیک کوانتمی، اپتیک هندسی ، افزاره های پلاسمونی، افزاره های فیبر نوری، افزاره های نوری گرافنی، انبرک های نوری، اندازه گیری بر پایه نور، بیوفوتونیک، پلاسما، تمام نگاری، طیف نگاری، لیزرهای حالت جامد، لیزرهای نیم رسانا، مهندسی اپتیک و فناوری لایه های نازک است.
از دیگر محورهای کنفرانس اپتیک و فوتونیک می توان به افزاره های بلور فوتونی، افزاره های فراماده، افزاره های نوری آلی و پلیمری، افزاره های نوری نیمرسانا، انتشار امواج نوری، برهمکنش نور و ماده، پراکندگی، تصویر برداری، سلول های خورشیدی، کاربردهای لیزر، لیزرهای گازی، مگنتوفوتونیک، نانو ساختارها و نانو ذرات نوری اشاره کرد.
بنا بر اعلام دبیرخانه کنفرانس، آخرین مهلت ارسال مقاله کامل 9 آذرماه جاری تعیین شده است. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت کنفرانس به نشانی www.icop.ir مراجعه کنند.