رفع مشکل آلرژی به مواد غذایی از طریق واکسنی خاص

به گزارش کلیک ،برای بسیاری از افراد تجربه نوشیدن و یا خوردن یک ماده غذایی خاص به یک رویا تبدیل می شود. حساسیت های خاص که گاهی تا پایان عمر گریبانگیر افراد خواهد بود. دانشمندان رشته ایمونولوژی مولکولی دانشگاه “جیمزکوک” کویینزلند، برای نخستین بار دست به طراحی واکسنی زده اند که آسیب ها و آلرژی موجود در افراد به مواد غذایی را از بین می برد.

در این تحقیق ابتدا محققان به شناخت انواع ماهی ها و آلرژی های احتمالی آن ها پراخته اند که باعث می شود افراد با مصرف آن ها واکنشی آلرژیک منجر به مرگ از خود نشان دهد.

به گفته پرفسور آندریاس لپاتا (Andreas Lopata) تحقیقات و مطالعات اولیه بر روی یک ماهی که در میان بومیان استرالیا کمترین استفاده را دارد انجام شده است. بیشتر افرادی که پس از بروز آلرژی به مراکز درمانی مراجعه می کنند شناخت دقیقی از نوع آلرژی و یا چگونگی بروز آن ندارند. پس برای درمان باید به فکر یک تکنیک عمومی برای انواع آلرژی های حاد بود.

ایمنی شناسی(ایمونولوژی)، یکی از رشته های بسیار موثر در شناخت آلرژی هاست که امروزه با استفاده از فناوری و تحقیقات رو به پیشرفت است. به گفته محققان در زمینه طراحی واکسنی برای درمان آلرژی این پروسه ۴ سال به طول خواهد انجامید که پس از آن برای نخستین بار این واکسن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.