گزارش تصویری از ده رودخانه در خطر نابودی امریکا

در ایالات متحده امریکا هر ساله ده رودخانه ای که در این کشور در معرض خطر نابودی قرار دارد،  معرفی می شود. در آن گزارش علل در معرض خطر قرار گرفتن رودخانه ها نیز مشخص می شود. بر اساس آخرین گزارش اعلام شده ، این فهرست از رودهای آمریکائی در سال 2015 در خطر نابودی قرار دارند .

رودخانه شماره 10 : رودخانه پرل (Pearl River )

در گزارشی که در سال جاری منتشر شد ، رودخانه پرل که یکی از نمادی ترین نقاط دیدنی طبیعی امریکا محسوب می شود ، در صدر لیست این رودخانه ها قرار داشت . بر اساس استدلال های کارشناسان امر ، سد فعلی که بر روی این رودخانه زده شده و از لوئیزیانا تا می سی سی پی امتداد دارد ، تالاب سالم و زیستگاه حیات وحش این منطقه را در معرض خطر قرار داده است .

رودخانه شماره 9 : رودخانه هارپس (Harpeth River)

رودخانه هارپس واقع در ایالت تنسی (Tennessee) در جنوب ایالات متحده امریکا به جهت مواجه شدن با آلودگی های فاضلاب و برداشت های بیش از حد از رودخانه در معرض خطر نابودی و خشک شدن قرار دارد .

رودخانه شماره 8 : رودخانه سنت لوئیس (Saint Louis River)

رودخانه سنت لوئیس در ایالت های مینه سوتا (Minnesota) و ویسکانسین (Wisconsin) ایالات متحده امریکا واقع شده که به دریاچه سوپریور (Superior) می ریزد . معدن سولفید نیکل و مس که در نزدیکی رودخانه سنت لوئیس قرار دارد ، آب آشامیدنی ، حیات وحش ، ماهیگری و حقوق مردم Ojibwe منطقه را مورد تهدید قرار داده و احتمال خطر خشک شدن و از بین رفتن رودخانه را افزایش می دهد .

رودخانه شماره 7 : رودخانه های روگو و اسمیت (Rogue, Smith rivers)

رودخانه روگو واقع در ایالت اورگان (Oregon) و رودخانه اسمیت در ایالت های اورگان و کالیفرنیا ، به جهت وجود معدنی که در آن منطقه قرار دارد ، در معرض خطر است .

رودخانه شماره 6 : رودخانه چویتنا (Chuitna River)

رودخانه چویتنا واقع در ایالت آلاسکای امریکا در نزدیکی یک معدن نواری شکل رو باز زغال سنگ قرار گرفته که باعث آلوده شدن آب شده و رودخانه و ماهی های آن را در معرض خطر قرار داده است.

رودخانه شماره 5 : رودخانه ادیستو (Edisto River)

رودخانه ادیستو از رودخانه های کارولینای جنوبی بوده که در میان گردشگران ، محلی تفریحی محسوب می شود. این رودخانه در اثر برداشت های آب زیاد برای آبیاری زمین های کشاورزی در حال خشک شدن است.

رودخانه شماره 4 : رودخانه اسمیت (Smith River)

رودخانه اسمیت که شاخه ای از رودخانه میسوری بوده ، در ایالت مونتانای امریکا قرار دارد. این رودخانه به جهت وجود معدن مسی در نزدیکی آن ، در معرض خطر از بین رفتن قرار دارد و اثرات نامطلوب این معدن بر کیفیت آب و جانوران اطراف این رودخانه اثر جدی گذاشته و زندگی جانوران را تهدید کرده است.

رودخانه شماره 3 : رودخانه هالستون (Holston River)

رودخانه هالستون واقع در ایالت تنسی (Tennessee) آب آشامیدنی ساکنان آن منطقه را تامین می کند اما کارخانه مهمات سازی ارتش وضعیت این رودخانه را به مخاطره انداخته است.

رودخانه شماره 2 : رودخانه کلمبیا (Columbia River)

رودخانه کلمبیا در ایالت های اورگن (Oregon) و واشینگتن واقع است . سدهایی که بر روی این رودخانه زده شده است ، قدرت آبیاری و تامین آب آشامیدنی را افزایش داده اما همین مساله تولید مثل ماهی های قزل آلا و ماهی های آزاد شمال امریکا را به خطر انداخته است.

رودخانه شماره 1 : رودخانه کلرادو (Colorado River)

رودخانه کلرادو در گراند کانیون (Grand Canyon) در ایالت آریزونا (Arizona) واقع شده است و به جهت استخراج اورانیوم ، مورد آلودگی های رادیواکتیو قرار گرفته و علاوه بر آن پروژه های ساخت و ساز و پمپاژ آب های زیرزمینی ، ادامه زندگی آن را به خطر انداخته است.

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا