کشف دو گونه از گیاهان منقرض شده در نیوزلند

بر اساس گزارش وزارت حفاظت از منابع طبیعی دولت نیوزلند ، دو گونه از گیاهان بومی این کشور که تصور می شد منقرض شده است ، در بخش های جنگلی و وحشی کشف شده اند .

یکی از هشت گونه گیاهان بومی این کشور که در لیست گیاهان منقرض شده قرار داشته ، Dysphania pusilla یا pygmy goosefoot نام دارد . این گیاه در تابستان و در دو منطقه گسترده کاملا جدا در جزیره جنوبی نیوزلند کشف شده است .

گیاه بومی دیگر Leptinella filiformis یا slender button daisy نام دارد  و آخرین زمانی که در حیات وحش دیده شده اواخر دهه 1990 بوده است . رویش این گیاه در طبیعت وحشی نیز در بخش هایی در جزیره جنوبی گزارش شده است . قابل ذکر است که این گیاه در برخی از سایت های محافظت شده کشت می شده است .

لو سنسون (Lou Sanson) از  وزارت حفاظت از منابع طبیعی ، در بیانیه ای اعلام کرد که آخرین گزارش وجود گیاه pygmy goosefoot به 56 سال پیش باز می گردد . بسیار شگفت انگیز است که در سال ساری که این گیاه کشف شد ، خوشبختانه چندین هزار بوته از آن در هر دو منطقه جزیره جنوبی شناسایی شده است . 

او در ادامه اظهار داشت : گیاه شناسان معتقدند که ممکن است گیاه pygmy goosefoot برای سال های زیادی به صورت دانه در خواب بوده و شرایط مناسب را برای رشد در اختیار نداشته است . در واقع این یک خوش شانسی بوده که مکان و زمان مناسب باعث شد تا این گیاه به وفور رشد کرده تا گیاه شناسان بتوانند آن را شناسایی و کشف کنند .

هر دو گیاه کشف شده ، در مناطق باز و خشک رشد کرده اند و باید در مورد گونه های منحصر به فرد این مناطق تحقیق بیشتری صورت گیرد و نسبت به حفظ آنها اقدامات لازم انجام شود .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا