کلاهبرداری دانشگاهی ترامپ 25 میلیون دلار برایش آب خورد

 دانشجویان سابق این دانشگاه که ۳۵ هزار دلار برای فراگیری "اسرار" خرید و فروش املاک توسط مربیانی که او شخصا "دستچین" کرده بود پرداخته بودند، از ترامپ شکایت کرده بودند.ترامپ مکررا گفته بود که شکایات جمعی را در خارج از دادگاه حل و فصل نخواهد کرد.

اریک اشنایدرمن دادستان ایالت نیویورک گفت که این تصمیم "یک عقبگرد شگفت انگیز" از سوی ترامپ بود و "یک پیروزی عمده" برای قربانیان است.رئیس جمهور منتخب آمریکا در کالیفرنیا و نیویورک با سه مورد شکایت دانشجویانی که او را به کلاهبرداری متهم می کردند، روبرو بود.

محاکمه مربوط به یکی از این شکایات قرار بود روز ۲۸ نوامبر در شهر سن دیگو کالیفرنیا شروع شود، هرچند وکیل ترامپ سعی کرده بود پرونده را عقب بیاندازد.

دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی از قاضی این پرونده انتقاد کرده بود؛ اظهاراتی که باعث جنجال شد.او گفته بود که قاضی گونزالو کوریل مکزیکی الاصل است و بنابراین نمی‌تواند در مورد او بی‌طرف باشد. علت این فرض ترامپ این بود که وی بسیاری از مکزیکی‌هایی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا می شوند را "متجاوز" و "آدم کش" توصیف کرده بود.

اریک اشنایدرمن در بیانیه ای نوشت: "حل و فصل ۲۵ میلیون دلاری امروز عقبگردی برای دونالد ترامپ و یک پیروزی عمده برای بیش از شش هزار نفری است که قربانی دانشگاه کلاهبردار او بودند."

وی افزود: "قربانیان دانشگاه ترامپ برای سالها منتشر نتایج امروز بوده اند و من خوشحالم که صبوری و پشتکار آنها با این غرامت ۲۵ دلاری پاداش داده می شود."اشنایدرمن در ماه ژوئیه دانشگاه ترامپ را "از سر تا ته کلاهبردار" خواند و افزود که "این سازمان با قول‌های کذب، افرادی را که دچار حس درماندگی بودند شکار می کرد."قاضی گونزالو کوریل که بر دو پرونده در کالیفرنیا نظارت داشت دو طرف را ترغیب به حل و فصل این دعاوی کرده بود.

یک منبع آگاه به پرونده پیشتر به بی.بی.سی گفت که ترامپ به تخلف اعتراف نمی‌کند. دانشگاه ترامپ به دانشجویان قول می‌داد از افرادی که ترامپ "دستچین" کرده آموزش خواهند دید، اما این افراد را وی انتخاب نکرده بود.به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی،آقای اشنایدر همچنین گفت که ترامپ شخصا پنج میلیون دلار از این "نقشه" درآمد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا