خداحافظی با دیدنی ترین یخچالهای طبیعی زمین تا سال ۲۱۰۰

به گزارش مهر، دانشمندان هشدار می دهند فرآیند ذوب شدن یخچال های عظیم یخی در غرب کانادا با سرعتی فراتر از تصورات قبلی در حال انجام است. این فرآیند آنقدر سریع در حال روی دادن است که پیش بینی می شود تا پایان قرن حاضر دیگر تقریبا اثری از آنها باقی نماند.این یافته جدید تنها بخشی از مطالعه ای است که در آن بر کوتاهی بشر در حفظ یخچالهای زمین تأکید شده است.

در سراسر جهان حدود ۲۰۰ هزار یخچال طبیعی وجود دارد که یک دهم این تعداد در ایالت های بریتیش کلمبیا و آلبرتا واقع در غرب کانادا واقع شده است. این تعداد یخچال طبیعی در این نقطه از جهان مساحتی به وسعت ۲۷ هزار کیلومتر مربع را تشکیل می دهند و متوسط ضخامتی درحدود ۱۱۲ متر دارند.

تازه ترین تحقیقاتی که در خصوص این یخچالها انجام شده حکایت از آن دارد که هر سال یک درصد از حجم آنها ذوب می شود که از این حیث می توان یخچالهای طبیعی غرب کانادا را در زمره یخچالهایی به شمار آورد که سریعترین نرخ ذوب شدن در جهان را دارند.

تا پیش از این تصور می شد که تنها نیمی از یخچالهای غرب کانادا تا پایان قرن ۲۱ ذوب خواهد شد اما تحقیقات جدید نشان می دهد همزمان با شدت گرفتن روند ذوب شدن یخچالها در ۲۵ سال آینده، دیگر اثری از کل این مجموعه دیدنی تا سال ۲۱۰۰ نخواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا