فروشگاه اینترنتی آثار هنری راه‌اندازی شد

«ایرف» ( www.eraf.ir)  مرکز نمایش، خرید و فروش آثار فرهنگی و هنری ایران است که در آن پدیدآورندگان فرهنگی و هنری علاوه بر نمایش و فروش آثار خود می‌توانند ابزار و مواد اولیه کار خود را تهیه کنند و در حوزه کاری خود با دیگران تبادل اطلاعات کنند.

فعالیت‌های «ایرف» در پنج گروه فرهنگی، هنری، صنایع دستی، ابزار و مواد اولیه و تبلیغات و اطلاع رسانی تقسیم‌بندی می‌شود و تیم «ایرف» با شناخت نیازهای پدیدآورندگان فرهنگی و هنری برای برطرف کردن این نیازها و همچنین رونق کسب و کار این حوزه و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی طراحی و راه‌اندازی شده است.

پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری کشور می‌توانند آثار خود را در «ایرف» به نمایش گذاشته و آن‌ها را به فروش برسانند. این بستر می‌تواند در زمینه معرفی و فروش آثار هنرمندانی که از مکانیزم نمایش و فروش دور هستند، مفید باشد.

برگزاری حراج الکترونیکی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله خدمات این فروشگاه اینترنتی است. پدیدآورندگان فرهنگی و هنری می‌توانند با استفاده از پورتال حراج الکترونیکی «ایرف» بدون نیاز به حضور در  محلی خاص، از طریق رایانه شخصی، آثار خود را به مزایده بگذارند و آن را به فروش برسانند. در این مرکز تنها به کاربرانی حق فروش داده می‌شود که خالق اثر فرهنگی و هنری باشند.

ایده ساخت این فروشگاه اینترنتی در سال 1392 در شرکت میراث آرکا شکل گرفت و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری در سال 1394 به اجرا درآمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا