امیدواری به نجات بزرگترین صخره های مرجانی جهان

به گزارش مهر، دانشمندانی که در عرصه صخره های مرجانی فعالیتهای تحقیقاتی انجام می دهند ابراز امیدواری می کنند که Great Barrier Reef که به عنوان بزرگترین صخره های مرجانی جهان از آنها یاد می شود با انجام یک سری اقدامات و اتخاذ استراتژی های ویژه از نابودی دردناک نجات پیدا کند.در گزارشی که در نشریه Nature Climate Change منتشر شده، دانشمندان به این نکته اشاره می کنند که برای نجات بزرگترین صخره های مرجانی جهان بیش از هر چیزی باید فاکتورهای تنش زای زیست محیطی کاهش یابد.

به تازگی گزارشی توسط دولت استرالیا منتشر شده که در آن تأکید شده Great Barrier Reef سال گذشته یعنی ۲۰۱۴ را در شرایطی سخت گذرانده است و حتی پیش بینی می شود در آینده این وضعیت وخیم تر نیز بشود.

بر اساس این گزارش در ۴۰ سال گذشته این صخره ها بیش از نیمی از مرجان های خود را از دست داده است. با این حال دانشمندان برنامه ای را ارایه کرده اند که در صورت عمل به آن می توان امیدوار بود بزرگترین صخره های مرجانی جهان از نابودی نجات یابد.بازگشت به گذشته و اتخاذ سیاست های ویژه برای حفاظت از صخره های مرجانی و همچنین دوری کردن استرالیا از سوختهای فسیلی و ایفای نقش اساسی در مقابله با تغییرات جوی از جمله سرفصل های این طرح است.

Great Barrier Reef متشکل از ۲۹۰۰ صخره مرجانی مجزا و ۹۰۰ جزیره است که در نواری به درازای ۲۳۰۰ کیلومتر مساحتی درحدود ۳۴۴ هزار کیلومتر را در اطراف کوینزلند استرالیا تشکیل می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا