سالی پرفروغ در انتظار کپسول های فضایی روسیه

سیناپرس: سال 2014 دورانی طلایی برای آژانس فضایی روسیه به شمار می آمد. در این سال نسل جدید راکت بدون سرنشین سایوز2 برای 14 بار راهی فضا شد. البته این تنها بخشی از موفقیت خانواده سایوزهای روسیه در سال گذشته میلادی به شمار می آید.

در این سال شماری از "نخستین" ها در ارتباط با آژانس فضایی روسیه روی داد. همچنین سال 2014 از این حیث که راکت های عضو خانواده سایوز این کشورها بارها از مرزهای فضایی زمین فراتر رفتند، سالی تاریخی برای روسیه محسوب می شود.

با این حال به نظر می رسد سال 2015 نیز دسته کمی از دوره طلایی سال 2014 برای آژانس فضایی روسیه نداشته باشد. براساس برنامه ریزی های از پیش صورت گرفته امسال 20 مأموریت برای خانواده سایوز در نظر گرفته شده است که برخی از آنها در ادامه برنامه سال 2014 صورت می گیرد.

در مجموع برای سال 2014، 19 پرتاب برای خانواده سایوز روسیه در نظر گرفته شده بود که از این تعداد 5 مورد تا سال 2015 به تعویق افتاد.

کپسول سایوز2 در قیاس با نسخه قبلی از موتورهای به روزشده ای بهره می برد که سیستم های تزریقی نصب شده در تقویت کننده های مرحله اول پرتاب آن نیز با تکیه بر فناوری های روز دنیا طراحی و ساخته شده است.

آژانس فضایی روسیه هم اکنون به عنوان پیشروترین مرکز طراحی و ساخت تجهیزات رادیو – الکترونیکی و سیستم های راکتی فضایی در جهان به شمار می آید. این مرکز برنامه های گسترده ای برای توسعه سیستم های کنترلی خودکار و یکپارچه دارد که در فضا، دریا و صنایع سنگین به کار گرفته می شوند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا