همکاری دو شرکت معتبر در ساخت دوچرخه ای متفاوت

این دو برند معروف برای ساخت دوچرخه دگما K  که در سال 2014 برای شرکت در رقابت های تور دو فرنس آماده می شد آغاز به همکاری نمودند. در آن سال شرکت جگوار تغییراتی در شکل ظاهری خودروی کوپه تیپ اف خود جهت استفاده در تیم پشتیبانی پینارلو ایجاد کرد.

همکاری اخیر آن ها منجر به ساخت دوچرخه ای موسوم به دگما K8-S شد که برای سواری راحت تر در مناطق ناهموار طراحی شده بود.

شرکت پینارلو از تجارب مهندسان این خودرو ساز معروف برای مقابله با لرزش ها و تکان های شدید بوجود آمده حین حرکت در مسیر های ناهموار و صعب العبور در سیستم تعلیق عقب این دوچرخه استفاده کرد. مهندسان با به کار بردن زنجیر فیبر کربن تخت و یک الاستومر به چرخ عقب اجازه 10 میلی متر نوسان دادند. این سیستم جوری طراحی شده تا دوچرخه سوار، سواری راحتی را در طول مسیر خود تجربه کند. طبق گفته شرکت جگوار در طراحی این مدل جدید انتقال لرزش از جاده به دوچرخه سوار در مقایسه با مدل قبلی این دوچرخه یعنی دگما K , 50 درصد کاهش یافته است.

با وجود سیستم تعلیق جدید، بدنه و شاسی این دوچرخه هنوز به شکل غیر قابل باوری سبک است.وزن این دوچرخه چیزی در حدود 900 گرم (2 پوند) بوده و همچنان حالت آئرودینامیکی مدل K به دقت در این دوچرخه نیز حفظ شده است.

به محض استفاده از این دوچرخه شما متوجه تفاوت آن با سایر دوچرخه های موجود خواهید شد مخصوصا در هنگام سواری روی سنگ فرش  خیابان که لرزش و ارتعاش زیادی به دوچرخه سوار وارد می شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا