مک بوک پرو سریع ترین لپ تاپ جهان

در متداول ترین فناوری هارددیسک موسوم به Serial SATA به منظور ارتباط با دستگاه های دیگر از یک کابل پرسرعت متصل به دو جفت واسط استفاده می شود. اما در فناوری (PCIe) از یک معماری سوییچی استفاده شده است که خروجی های متعددی داشته و امکان به اشتراک گذاری یک خروجی را با چندین دستگاه فراهم می کند. این فناوری امکان ثبت و بازخوانی اطلاعات را با سرعتی بالاتر از سایر فناوری ها در اختیار می گذارد.

شرکت اپل مدعی است که با استفاده از فناوری جدید PCIe در نسخه 2016 لپ تاپ Macbook Pro، مدل 13 اینچی آن قادر است اطلاعات را با سرعت 3.1 گیگابیت برثانیه ثبت و با سرعت 2.1 گیگابیت بر ثانیه بازخوانی کند. در نسخه 15 اینچی این لپ تاپ، سرعت بازخوانی اطلاعات به 2.2 گیگابیت برثانیه رسیده اما سرعت ثبت اطلاعات بدون تغییر باقی مانده است.
 به گزارش ایرنا از آی تی نیوز،مدل های مختلف این لپ تاپ به پردازنده چهارهسته ای 2.6 یا 2.7 گیگاهرتزی Core i7 محصول شرکت شرکت اینتل مجهز هستند و از 8 مگابایت حافظه cache، کارت گرافیکی Radeon Pro 450 یا 455 با 2 گیگابایت حافظه بهره می برند. هردو مدل این لپ تاپ با ظرفیت های مختلف حافظه شامل 256 یا 512 گیگابایت، یک ترابایت یا دو ترابایت عرضه شده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا