ترافیک داخلی انتقال داده از 10به 43 درصد در دولت یازدهم افزایش یافت

نصرالله جهانگرد شامگاه سه شنبه در جلسه دیدار اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش از دولت تدبیر و امید 90 درصد ترافیک انتقال داده کشور به سمت خارج بود و منافع سرشار آن نصیب شرکت های خارجی می شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم از زمان آغاز فعالیت با اعمال سیاست های روشن، اصلاح و معماری درست وضعیت ارتباطات کشور این معادله را به سمت داخل سوق داد ، به گونه ای که اکنون 40 درصد ترافیک به سمت داخل آمده است.
جهانگرد افزایش میزان ترافیک به داخل کشور را عاملی برای کاهش وابستگی به منابع بین المللی و جاری شدن منابع مالی آن به سمت داخل عنوان کرد و افزود: سیاست دولت یازدهم آن است که در سال های آینده عمده ترافیک به سمت داخل باشد و تنها 20 درصد به سمت استفاده از منابع بین المللی برود.
به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات، ترافیک به سمت داخل به معنای آن نیست که خود را از منابع علمی جهان بی نیاز بدانیم بلکه به این معنا است که تمایل به استفاده از منابع موجود کشور بیشتر شده است.

همکاری کمیسیون صنایع با وزارت ارتباطات ادامه خواهد یافت
« عزیز اکبریان » رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست از همکاری خوب بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیسیون صنایع مجلس خبر داد .
وی با تاکید بر این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله وزارتخانه های زیربنایی کشور است که باید حفظ شود، اظهار داشت: دولت گذشته به دنبال ادغام این وزارتخانه بود که با مطالعات صورت گرفته و استواری مجلس این اقدام نادرست تشخیص داده و جلوی آن گرفته شد.
رییس کمیسیون صنایع در ادامه این اقدام مجلس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: کمیسیون صنایع همواره حامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و مطالبات نمایندگان در زمینه اقدام های اپراتورهای ثابت و همراه که بخش خصوصی هستند بنا به ذات نمایندگی آنان است.
در این نشست که اکثر اعضای کمیسون صنایع حضور داشتند، جمعی از آنان به بیان مسایل و نظرات خود پرداختند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا