دومین روز مرحله منطقه‌ای مناظرات دانشجویی

در دومین روز پنجمین دوره مرحله منطقه‌ای (شرق کشور) مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در بخش یک‌چهارم نهایی، مناظره اول  با گزاره "توافق هسته‌ای راهبردی مهم در مسیر انقلاب است" با حضور دو گروه «ارشتاد»از خراسان رضوی و «سه گا» استان یزد به‌عنوان موافق و مخالف  برگزار شد که تیم «ارشتاد» با نتیجه 485 بر 398 به برتری رسید و به مرحله بعدی راه پیدا کرد. داوران این مناظره دکتر سید موسوی، دکتر رنج‌کش و دکتر خادم‌زاده بودند.

دو تیم «دانشگاه آزاد سه» از یزد و «ساتراپ» از خراسان رضوی به عنوان موافق و مخالف در مناظره دوم با گزاره "شاغل بودن زنان به بنیان خانواده لطمه وارد می‌کند "  با یکدیگر رقابت کردند که در پایان تیم «ساتراپ»435 بر 398 به برتری رسید و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. دکتر سید موسوی، دکتر رنج‌کش و دکتر شریفی داوران این مناظره را داوری کردند.

همچنین مناظره سوم با گزاره "روابط عاشقانه پیش از ازدواج به انتخاب همسر مناسب در آینده لطمه وارد می‌کند" بین تیم‌های «انجمن اسلامی» از خراسان جنوبی و «تنقیح مناط ترافرازنده» از خراسان رضوی برگزار شد که در پایان تیم «تنقیح مناط ترافرازنده» با نتیجه 471  بر 435  موفق شد به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد. دکتر ایمان‌پور، دکتر شریفی و دکتر پیروزفر داوران این مناظره بودند.

در آخرین مناظره نیز دو تیم «فریاد زندگی» از خراسان رضوی و «تدبیر» از سیستان و بلوچستان به عنوان موافق و مخالف نیز بر سرموضوع "ازدواج موقت راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از روابط نامشروع در سطح جامعه است "  با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم «فریاد زندگی» با نتیجه 482 بر 415 به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد. دکتر فیضی، دکتر ایمان پور و دکتر پیروزفر این مسابقه را داوری کردند.

در پایان این مسابقات چهار تیم از "خراسان رضوی" موفق به صعود مرحله نیمه نهایی شدند. پنجمین دوره مرحله منطقه‌ای(شرق کشور) مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی هم‌اکنون در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا