ارتقای سطح کیفی سرمایه انسانی بخش دولتی با برگزاری دوره‌های تخصصی

مهندس آریامن قویدل، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت مرکز آموزش کارکنان دولت در این معاونت، اظهار کرد: این مرکز از ابتدای سال تاکنون برنامه‌های آموزشی پرسنلی 19 دستگاه اجرایی استان را برگزار کرده است.

وی از همکاری مرکز آموزش کارکنان دولت جهاددانشگاهی گیلان با 25 دستگاه اجرایی درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی شغلی خبر داد و تصریح کرد: افزایش اثربخشی و کارایی در ارائه خدمات دولتی از طریق توسعه دانش و مهارت های متصدیان شاغل یکی از مهمترین هدف‌های آموزشی در مرکز مذکور است.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان، افزایش سطح باور و اعتقادات مدیران و کارکنان نسبت به ارزش‌های اسلامی، ارتقای سطح کیفی سرمایه انسانی بخش دولتی از طریق دانش و مهارت کارمندان دولت و ارتقای سطح دانش، مهارت و نگرش معنوی و بصیرتی کارمندان را از دیگر اهداف دانست.

این مقام مسؤول از برگزاری 46 دوره تخصصی ویژه 600 نفر از پرسنل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان خبر داد و افزود:‌ دوره‌های حل و فصل اختلافات دستگاه‌های اجرایی، پولشویی و مدیریت بحران از جمله این دوره‌هاست.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان اضافه کرد:اصول بازار سرمایه، مدیریت سرمایه برای کارشناسان آبفا، مدیریت استراتژیک اطلاعات، شفافیت و سلامت اداری، مبانی آمار رسمی و برنامه‌ریزی آموزشی از جمله دوره‌های برگزار شده ویژه پرسنل شرکت آب و فاضلاب شهری استان است.

به گزارش ایسنا، مهندس حاجی‌محمدی در دوره حل و فصل اختلافات دستگاه‌های اجرایی، با تقسیم‌بندی اختلافات به دو دسته دعاوی کیفری و دعاوی حقوقی،اظهار کرد:حل و فصل اختلافات به دعاوی حقوقی معطوف می‌شود، زیرا دعاوی کیفری مرجع خاص خودش را دارد.

معاون رئیس کل بازرسی گیلان با بیان اینکه اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی در سطح کلان توسط هیات وزیران حل و فصل می‌شود، افزود: حل و فصل دعاوی موجب کاهش هزینه رفع اختلافات و عدم مراجعه به مرجع قضایی می‌شود. در واقع دادگستری‌ها تنها به فصل خصومت بسنده می‌کنند، در حالی که خصومت و اختلاف باید حل شود.

وی بر آشنایی با چگونگی رفع اختلافات میان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت:حل و فصل اختلافات دستگاه‌های اجرایی زمانی معنی پیدا می‌کند که نیاز به تفسیر و تغییر قانون وجود نداشته باشد، اما در حالت کلی دولت مرجع حل اختلافات دستگاه‌های اجرایی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا