سند جامع سلامت روان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تدوین می شود

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر محمدعلی شهرکی در تشریح برنامه های مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: اولویت این مرکز ارائه خدمات مشاوره ای، روانشناسی و روانپزشکی به دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی است. 

به گفته وی مشکلات تحصیلی و آموزشی، مهم ترین علت مراجعه دانشجویان به مرکز مشاوره دانشگاه امیرکبیر است و تنوع زیادی در نوع مشکلات تحصیلی آنها مشاهده می شود و حجم عمده ای از زمان جلسات شورای تخصصی مرکز مشاوره به حل و فصل این دسته از مسائل اختصاص می یابد. 

رییس مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای پیشگیری از مشکلات روانی نیز فعالیت می کند و هدف از این فعالیت ها ارتقای سطح سلامت روان دانشجویان براساس سازوکارهای مختلف است تا در آینده افراد کمتری در جامعه با مشکل مواجه باشند. 

وی از آموزش به عنوان مهم ترین ابزار در حوزه پیشگیری یاد کرد و افزود: مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت زندگی سطح آگاهی دانشجویان را در خصوص نحوه شاد و سالم زیستن افزایش می دهد. 

شهرکی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری موضوع آشنایی دانشجویان با مقوله اعتیاد نیز مورد نظر است و در این راستا آگاهی های لازم مطابق با دانش روز به دانشجویان ارائه می شود.

وی به راه اندازی واحد مددکاری مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 90 اشاره کرد و گفت: از زمان راه اندازی این واحد تلاش کردیم دانشجویانی که به هر دلیل دچار مشکلات و آسیب های اجتماعی بوده اند با مداخلات به موقع مددکاری مورد حمایت قرار گیرند و از خدماتی همچون شغل یابی، تهیه کالاهای ضروری آموزشی، تامین هزینه های درمان و عمل های جراحی بهره مند شوند.

شهرکی همچنین از تدوین سند جامع سلامت روان در مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد و گفت: هدف از تدوین این سند استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه درجهت ارتقای سلامت روان و پرهیز از فعالیت های موازی و دوباره کاری و به طور کلی نظام مند کردن هرگونه فعالیت مربوط به امر سلامت روان به ویژه فعالیت های مشاوره ای است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا