پلتفرم هوش مصنوعی IBM بیماری های نادر را شناسایی می کند

این پلتفرم که Watson نام دارد، تا کنون شش پرونده پیچیده پزشکی را بررسی و تحلیل کرده است؛ اما هنوز مشخص نیست در چند مورد از آن ها موفق به تشخیص درست بیماری شده است. 
بیمارستان ماربورگ از ابتدای کار خود در سال 2013 میلادی تا کنون پذیرای بیش از شش هزار بیمار بوده است. اغلب این بیماران سوابق بلندمدتی دارند و در برخی موارد مورد معاینه بیش از 40 پزشک متخصص قرار گرفته اند که هیچ کدام قادر به تشخیص بیماری آن ها نبوده اند. ارائه خدمات تشخیص طبی به این تعداد بیمار، نیاز به تخصص و نیروی کار عظیم دارد و به همین علت بیمارستان به دنبال استفاده از راهکارها و فناوری های جدید است.
قرار است Watson سوابق پزشکی تمام بیماران را بررسی کند و با استفاده از حجم عظیم اطلاعات پزشکی که در اختیار دارد، مجموعه ای از گزینه های تشخیصی را به ترتیب اولویت در اختیار متخصصان قرار دهد.
در حال حاضر بیمارستان پرونده 500 بیمار قبلی خود را در اختیار Watson قرار داده است تا عملکرد آن را در تشخیص بیماری این افراد مورد آزمایش قرار دهد. 
علاوه بر این قرار است تا پایان سال جاری میلادی پلتفرم Watson با گروه بیمارستان های خصوصی Rhon-Klinkum AG نیز وارد همکاری شود.
به گزارش ایرنا از بی بی سی، استفاده از پلتفرم های هوش مصنوعی در سیستم حفظ سلامت روبه افزایش است و چندی قبل پلتفرم هوش مصنوعی گوگل موسوم به DeepMind در چندین بیمارستان انگلیس مورد استفاده قرار گرفت. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا