از تولید گوشی همراه امن برای مسوولان حمایت می کنیم

 «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه همکاری ارتباطی ایران و لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران تاکید کرد، مسوولان برای کارهای مهم باید از گوشی هایی استفاده کنند که امنیت بیشتری دارد.

وی با بیان این که مسوولان با تولید گوشی امن می توانند با خیالی آسوده ارتباط های مهم خود را برقرار کنند و این که موضوع گوشی های ناامن در کمیسیون سیاسی دولت مطرح شده است ، در نهایت به مسوولان توصیه کرد برای انتقال مطالب محرمانه و حساس از تلفن همراه استفاده نکنند.
واعظی تاکید کرد از تولید گوشی هایی که توانایی رمزدار شدن را برای مسوولان داشته باشد حمایت خواهیم کرد.

 اعمال حق کارکرد برای تلفن های بدون کار کرد
عضو هیات دولت یازدهم در باره این موضوع که گفته شده شرکت مخابرات بدهی گذشته خود از مردم را در این دوره از قبض های تلفن ثابت اعمال کرده است، گفت: شرکت مخابرات باید از قبل در این زمینه اطلاع رسانی می کرد، زیرا مردم از نظر سطح درآمدی یکسان نیستند و سفارش شده است مخابرات در این باره با مردم همکاری بیشتری داشته باشد.
واعظی افزود: اکنون حدود هشت میلیون تلفن ثابت در سراسر کشور وجود دارد که هیچ استفاده ای از آنها نمی شود، در حالی که شرکت مخابرات بارها و بارها اعلام کرده است که اگر مردم این نوع تلفن ها را نیاز ندارند به مخابرات برگشت دهند تا به دیگران واگذار شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش از این به دلیل دولتی بودن شرکت مخابرات این تلفن ها هزینه ای به همراه نداشت ، اما اکنون بررسی شده است هر خط تلفن ثابت چه مورد استفاده قرار بگیرد و چه نگیرد برای شرکت مخابرات ایران رقم قابل توجهی هزینه نگهداری دارد.
واعظی ادامه داد: تصمیم گرفته شد برای جبران این هزینه ها در شهرهای بزرگ معادل 14 هزار و 850 ریال و در روستاها معادل 9 هزار ریال به عنوان حق کارکرد از تلفن های بدون کارکرد گرفته شود، بنابراین کسانی که تلفن اضافه دارند و استفاده نمی کنند یا باید برگردانند و یا باید حداقل هزینه را بپردازند.

 کددار کردن گوشی های همراه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارایه طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت به این وزارتخانه درباره موضوع کد دار کردن گوشی های تلفن همراه خبر داد و خاطرنشان کرد: چارچوب این طرح در کمیته ای با حضور نمایندگان سازمان گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین شده و برای اجرای آزمایشی به اپراتورها ارسال شده است.
واعظی گفت: دنبال برطرف کردن مشکل های این طرح هستیم و هدف این است که طرح زمانی به مرحله اجرا برسد که مردم با مشکل مواجه نشوند.
عضو هیات دولت یازدهم به وجود بیش از 70 میلیون گوشی تلفن همراه در دست مردم اشاره کرد و بیان داشت: دنبال ایجاد مشکل برای مردم نیستیم و در پی آن هستیم طرحی اندیشیده شود که هم شرایط اکنون و هم آینده را مد نظر داشته باشد و واردات را قانونی کند.
واعظی بیان داشت: زمانی برای اعلام دقیق آن در نظر گرفته نشده است تا این طرح نیز مانند طرح های گذشته با شکست مواجه نشود.

 صدا و سیما کمی مدارا به خرج دهد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره اقدام جدید صدا و سیما برای ممانعت از فعالیت شبکه پخش فیلم گفت: این موضوع در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی است و جلسه های متعددی در باره آن برگزار شده است و در نهایت به شورای عالی فضای مجازی ارسال خواهد شد و هر آنچه این شورا تصمیم بگیرد برای همه لازم الاجرا است.
واعظی ادامه داد: اکنون و در دنیای امروز این اتفاق ها با سرعت پیش می رود و سیاست استفاده از چندرسانه ای هم در ایران و هم سایر کشورهای جهان به سرعت در حال گسترش است. بنابراین ممانعت از سیاست هایی که در گذشته بوده است، صحیح نیست، بلکه باید فضا را باز کنیم تا تولید محتوای سالم صورت گیرد.
عضو هیات دولت یازدهم افزود: وقتی افراد از صدا و سیما برای تلویزیون اینترنتی ( IPTV ) استفاده می کنند، مطمئن هستیم محتوای سالم دارد، البته باید سازوکاری باشد این کار با حمایت صدا و سیما بین ارایه دهنده و این سازمان صورت گیرد و از محتوایی که متعلق به صدا و سیما است، استفاده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که این موضوع در حال رواج یافتن است و هر چه تاخیر در آن باشد، در نتیجه مردم محروم می شوند، بیان داشت: لازم است هر چه سریعتر مرکز ملی فضای مجازی سیاست تولید محتوا را به شورای عالی فضای مجازی ببرد تا درباره آن تصمیم گیری شود و صدا و سیما نیز سعه صدر بیشتری در برخورد با شرکت های تولیدکننده محتوا داشته باشد که امروز پیام را به جای متن و عکس، با ویدیو برای مردم ارسال می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا