مجلس تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت را ممنوع کرد

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، نمایندگان چند ماده و بند الحاقی دیگر از این لایحه را اصلاح کردند.

بر اساس بند الحاقی ۴ به ماده ۸ که از سوی نمایندگان و برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد، هر گونه تبلیغات خدمات و کالاهای آسیب رسان به سلامت، موضوع ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد از سوی همه رسانه ها ممنوع است.

این بند در حالی از سوی نمایندگان اصلاح شد که در مصوبه قبلی، مجازات این تخلف نیز تعیین شده بود؛ بر اساس آن مصوبه، تخلف از این حکم مستوجب جزای نقدی به میزان ۱۰ برابر هزینه تبلیغ صورت گرفته می شد که در مصوبه امروز این مجازات حذف شد.

به گزارش مهر، نمایندگان همچنین هر گونه واردات تجاری، ذخیره سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی، واکسن، مواد بیولوژیک، طبیعی و سنتی، مکمل های تغذیه ای، آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی را که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت وزارت بهداشت ثبت نشده باشد، جرم اعلام کردند که با مرتکب آن مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۳ دی ماه ۱۳۹۲ برخورد می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا