تفاهم نامه ای در زمینه آب و ریز گرد میان ایران و ترکیه امضا می شود

 معصومه ابتکار در گفت و گو با ایرنا افزود: تفاهم نامه همکاری دو جانبه بین ' ادریس گلوجه ' وزیر محیط زیست ترکیه و من امروز( سه شنبه ) با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری در سعد آباد امضا می شود.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه در زمینه های مختلف مطالعات، پژوهش، همکاری های در بخش های محیط زیست طبیعی، انسانی و حفاظت از تنوع زیستی است.
ابتکار با بیان اینکه ظرفین مدتهاست بر روی مفاد این تفاهم نامه کار کرده اند گفت: مدیریت پسماند، آب و گرد و غبار ، حفاظت از محیط زیست دریایی، مدیریت کیفیت هوا، گرد و غبار ، تغییرات آب و هوایی ، اقتصاد سبز، مواد شیمیایی، بازیافت، تصفیه آب، جلوگیری از آلودگی ها، ارزیابی زیست محیطی ، ممیزی زیست محیطی، حفاظت از تنوع زیستی و مدیریت مناطق حفاظت شده برخی از محورهای این تفاهم نامه است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استفاده از سیستم های الکترونیک برای اطلاعات زیست محیطی ، گزارش گیری زیست محیطی، آموزش، جلب مشارکت مردم و همکاری های علمی و پژوهشی از دیگر محورهای این تفاهم نامه مشترک است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در دیدار خود با اردوغان رییس جمهور ترکیه، مسایل مشترک مرتبط با آب را مطرح می کنید،صرفا به این موضوع اکتفا کرد که ' در حاشیه دیدار دکتر روحانی رییس جمهوری ایران و هیات دولت با اردوغان، با وی دیداری خواهم داشت.'

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا